eldiario.es

Síguenos:

Boletines

Boletines

Menú

Oriol Soler

  • Reacciones a sus artículos en eldiario.es: 2

Can Vies i els seus judicis pendents

Fa dos anys que Franz Estartús, de 22 anys, espera una trucada que li confirmi la data del seu judici. Arrossega des de l'abril de 2015 una acusació fiscal de tres anys i mig de presó per desordres públics i atemptats contra l'autoritat, però intenta fer vida normal. Segueix anant a les classes de Ciències Polítiques de la UPF, entrena un equip de nens al club de futbol del seu poble, Tiana, i pensa en quin màster estudiarà l'any que ve. "Has de refer la teva vida... I al final passen els mesos com si res, et permets almenys pensar a mitjà termini".

Un a dotzena de persones relacionades amb les protestes de Can Vies van ser condemnades en els mesos posteriors als aldarulls, amb penes d'entre 6 mesos i gairebé 4 anys de presó. Però igual que Franz Estartús, molts dels casos que van derivar de les 84 detencions durant els tres dies de protesta pel tancament de Can Vies estan encara pendents de judici, dos anys després.

Seguir leyendo »

Can Vies y sus juicios pendientes

Hace dos años que Franz Estartús, de 22 años, espera una llamada que le confirme la fecha de su juicio. Arrastra desde abril de 2015 una acusación fiscal de tres años y medio de prisión por desórdenes públicos y atentados contra la autoridad, pero intenta hacer vida normal. Sigue yendo a las clases de Ciencias Políticas de la UPF, entrena un equipo de niños en el club de fútbol de su pueblo, Tiana, y piensa en qué máster estudiará el año que viene. "Tienes que rehacer tu vida... Y al final pasan los meses como si nada, te permites al menos pensar a medio plazo".

U na docena de personas relacionadas con las protestas de Can Vies fueron condenadas en los meses posteriores a la trifulca, con penas de entre 6 meses y casi 4 años de prisión. Pero igual que Franz Estartús, muchos de los casos que derivaron de las 84 detenciones durante los tres días de protesta por el cierre de Can Vies están aún pendientes de juicio, dos años después.

Seguir leyendo »