Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
Sobre este blog

El Diari de la Cultura forma parte de un proyecto de periodismo independiente y crítico comprometido con las expresions más avanzadas del teatro, la música, la literatura y el cine. Si quieres participar ponte en contacto con nosotros en  fundacio@catalunyaplural.cat.

Llegir el Diari de la Cultura en català.

‘Fusells’, de Bertolt Brecht, o quan el teatre i la vida no poden ser neutrals

Imatge de l'obra

Martí Atance

Ja fa uns anys que el teatre jove ha conquerit la ciutat de Barcelona i cada cop es duen a terme més obres amb aquesta nova etiqueta. Teatre amb l'adjectiu jove s'associa amb inconformitat, il·lusió, protesta i responsabilitat, tant individual com a col·lectiva. És el cas de la Cia. Descartable Teatre que, sota la direcció del jove director Daniel J Meyer, s’atreveix a adaptar el text del dramaturg alemany Bertolt Brecht 'Els fusells de la Sra. Carrar', una obra escrita al 1937 on es reivindica la dificultat de ser neutral en un conflicte com el de la Guerra Civil espanyola. L'obra desprèn una reflexió política i ideològica a partir d'un conflicte armat.

Descartable Teatre, una companyia fundada fa quatre anys per Daniel J. Meyer i Laia Pallejà i de la qual actualment també en forma part Cristina Ferrer, té la finalitat d’apropar les arts escèniques a un públic jove, que hi pugui trobar una plataforma on mostrar les seves inquietuds, actituds davant la vida i alhora que sigui grata i entretinguda. La manera de fer de Descartable Teatre és directa i enginyosa, transcorre en paral·lel a la societat que els envolta. D’aquí el seu nom, que a més dóna títol a una de les seves obres, 'Descartable' (2011).

Després van venir, entre d'altres, 'Deflacionable' (2012), o 'Daian&Giggy Live Sex' (2012), totes elles adaptades, escrites i dirigides per Daniel J. Meyer. A 'Fusells', que s’estrena el 3 de febrer al Teatre Almeria, Daniel J. Meyer compta amb un repartiment de luxe: cinc joves actors tots ells dins la mitja d’edat de 25 anys, amb un bagatge professional al seu darrera com Jaume Madaula, Quim Àvila, Georgina Latre o Jordi Llovet.

La més novella, Cristina Arenas, surt de l'Institu del Teatre i no ens deixa indiferents amb la seva actuació. Arenas encarna el paper de Teresa Carrar, la més gran dels tres germans, al voltant de la qual gira tot el nucli argumental de la peça.

Meyer, amb el seu planter de joves promeses, ratifica el seu compromís de responsabilitat que té el teatre jove i creu que l'obligació de la seva generació és posicionar-se de forma contundent per tal de generar un canvi estructural i específic. “Cal fer del teatre jove actual un motor d’il·lusió i d’idees capaç de percebre el món i mostrar-lo sota diferents formes perquè arribi al públic jove i desperti el seu interès”, diu.

Així doncs, un text de gairebé 80 anys serveix per tractar un tema tan vigent i universal com és la dicotomia entre allò individual i allò col·lectiu quan ens hem de posicionar en l’àmbit social i polític. El context: la guerra civil espanyola. El missatge: hi ha moments de la història on ningú es pot mantenir neutral.

Un text escollit a consciència, una companyia jove i compromesa, en definitiva un treball curós, digne de ser a la nostra agenda a partir del 3 de febrer i fins al 13 de març al teatre Almeria.

Sobre este blog

El Diari de la Cultura forma parte de un proyecto de periodismo independiente y crítico comprometido con las expresions más avanzadas del teatro, la música, la literatura y el cine. Si quieres participar ponte en contacto con nosotros en  fundacio@catalunyaplural.cat.

Llegir el Diari de la Cultura en català.

Etiquetas
stats