Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Els sindicats revelen que Adif va desaconsellar el tercer carril del Corredor Mediterrani

Els tècnics treballen en la instal·lació del tercer carril en una cruïlla de vies

Carlos Navarro Castelló

València —

“Els tècnics de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) no es creien el projecte del tercer carril, però finalment es va fer per decisió política”.

Així de contundents s’han mostrat fonts sindicals tant de la Unió General de Treballadors (UGT), com de Comissions Obreres (CCOO), sobre la solució del tercer fil adoptada per al Corredor Mediterrani entre València i Castelló.

Sobre això, des d’ambdós sindicats han assegurat que “els experts deien que no era adequat posar el tercer carril d’amplada internacional en el nucli de Rodalia per les afeccions que causen les obres, amb un 60% menys de circulacions ara mateix, i perquè ja està saturat per si mateix”.

En aquest sentit, han recordat que “per aqueixes vies ja passen, a més dels trens de Rodalia, els regionals, els de llarg recorregut (Euromed) i els de mercaderies”.

Així, segons han explicat, una vegada estiga acabada la instal·lació del tercer fil, caldrà llevar trens, en principi de llarg recorregut, per a poder posar els d’alta velocitat fins a Castelló: “En qualsevol cas, la inversió queda hipotecada des d’un principi, perquè no es podran posar més trens dels que ja passen sense eliminar circulacions de Rodalia o regionals”.

A més, des d’UGT han afegit que difícilment es podran introduir més trens de mercaderies a les nits, cosa que suposava un dels grans objectius del Corredor, ja que és quan es duen a terme “les faenes de manteniment de les vies”.

Així, segons han explicat ambdós sindicats, les faenes se centren ara a instal·lar el tercer carril en les cruïlles de vies, unes faenes complexes, ja que aqueixes cruïlles han de compaginar els sistemes de senyalització convencionals amb els d’alta velocitat.

Per aquest motiu, tenen dubtes seriosos que les faenes puguen estar acabades a l’agost, tal com s’ha anunciat, i han recordat que les obres havien d’estar acabades el novembre de l’any passat.

Des de CCOO també han comentat que és “una incògnita” com funcionaran les cruïlles de vies, ja que, asseguren, no hi ha “cap precedent d’una infraestructura semblant”.

D’aquesta manera, els sindicats se sumen a altres veus crítiques amb el projecte del tercer carril i a la teoria que s’havia d’haver creat una plataforma independent de doble via d’amplada europea, encara que haguera estat més costós.

En aquesta línia s’ha manifestat tant l’actual consellera d’Obres Públiques, María José Salvador, que ja ha advertit que el tercer fil implicarà un embut, com el conseller de Territori de Catalunya, Josep Rull. Ambdues autonomies lideren a hores d’ara un front comú per a accelerar el projecte.

També els empresaris valencians i catalans, representats per Ferrmed, han denunciat els retards i els problemes tècnics que comportarà aquesta obra i insisteixen en el fet que el tercer carril ha de ser tan sols un pont fins que es construïsca una plataforma independent de doble via.

Etiquetas
stats