eldiario.es

Síguenos:

Boletines

Boletines

Menú

Onze consells per a cuidar-te els peus abans de la marató de València

- PUBLICIDAD -
Corredores a la salida de una competición en València.

Corredors a l'eixida d'una competició a València.

S’acosta la marató de València , una prova que esperen molts corredors, per a la qual han estat entrenant-se dur i que de segur han estat preparant amb moltíssima il·lusió.

Com a podòloga esportiva a València vull donar-vos uns consells que cal tenir en compte que us ajudaran per a poder córrer la marató en les millors condicions.

Abans de la carrera

  • És recomanable tallar-se les ungles uns dies abans de la competició a fi d’evitar molèsties, hematomes, ferides, etc. Per als corredors propensos a tenir ungles encarnades o qualsevol altra patologia és recomanable acudir al podòleg uns dies abans de la competició.

  • En l’aspecte dermatològic, és convenient tenir la pell hidratada perquè estiga com més elàstica millor. Ho aconseguirem tenint una freqüència d’hidratació de la pell en el nostre dia a dia mitjançant una crema específica de peus que penetre adequadament en la pell.

  • És aconsellable eliminar les dureses, les callositats o hiperceratosis dels peus en els dies previs a la competició, ja que poden ser molestes. D’aquesta manera obtindrem una resposta més bona dels peus als impactes de la carrera.

El dia de la competició:

  • Utilitzarem calcetins tècnics, de cotó i preferiblement sense costures. La bona tria de calcetins i la utilització de vaselina, sobretot en la zona dels dits i del taló, ajudarà a evitar l’aparició d’escaldadures i bambolles durant la carrera.

  • La cordada segons el peu que tinguem millorarà la subjecció i el rendiment esportiu.

  • És recomanable per a triar el calçat optar per unes sabatilles usades, que ja estan adaptades al nostre peu i no utilitzar mai sabatilles noves. Triar un calçat neutre i, en el cas de necessitar alguna modificació per a corregir la xafada, fer-ho mitjançant plantilles personalitzades. Una mala alineació articular pot desencadenar un mal gest que amb el pas del temps genere una patologia tant inferior com superior.

Després de la carrera:

  • Per a recuperar-se millor és convenient fer massatge als peus, elevar les cames i dur a terme banys d’aigua freda.

Consells biomecànics per al corredor:

  • El corredor pot patir lesions com la síndrome piramidal, periostitis tibial, fasciïtis plantar, metatarsàlgies, tendinitis patel·lar, sobrecàrregues musculars o dolors a l’esquena, els malucs, els genolls i els turmells. Per a tractar i prevenir les lesions és fonamental acudir al podòleg perquè duga a terme un estudi de la xafada.

L’estudi oferit en una botiga d’esport està només encaminat a orientar-nos sobre el tipus de sabatilla més indicada per a nosaltres, però en cap moment té validesa clínica ni estarà orientat a relacionar la nostra manera de xafar amb una lesió present o futura.

  • A més, últimament podem veure oferit l’estudi de xafada en ortopèdies. S’ha de saber que el tècnic ortopeda no està qualificat ni tècnicament ni legalment per a emetre cap tipus de diagnòstic ni prescriure cap tipus de plantilla. La seua missió és només fabricar un tractament a partir de les instruccions de la prescripció emesa per un metge podòleg, traumatòleg o rehabilitador.

  • Cal recordar-vos que el podòleg és l’únic professional capacitat per a fer un diagnòstic i un estudi biomecànic correcte de la xafada. Visita el teu podòleg col·legiat per a descobrir la patologia concreta que pots patir, i que siga ell qui et prescriga un tractament personalitzat.

María Vela, podòloga de  Clínica Vela Podología .

- PUBLICIDAD -

Comentar

Enviar comentario

Enviar Comentario

Comentarios

Ordenar por: Relevancia | Fecha