Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

La ministra Pastor eludeix donar terminis d’acabament del tercer fil del Corredor

La ministra de Foment en funcions, Ana Pastor, al mig de la imatge, amb Ximo Puig i Joan Ribó, entre altres autoritats

Carlos Navarro Castelló

La data oficial perquè entre en funcionament el tercer carril del Corredor Mediterrani entre València i Castelló, fet que implicarà l’arribada de l’AVE a la capital de la Plana i la normalització del servei de la Línia C-6 de Rodalia, continua sent una incògnita.

La ministra de Foment en funcions, Ana Pastor, ha participat aquest dimarts en l’acte d’inauguració de l’ampliació del moll de costa de Noatum del port de València.

No obstant això, en la seua intervenció no ha donat una resposta clara a la majoria de les qüestions que impliquen la Comunitat Valenciana en matèria d’infraestructures. A més, ha evitat les preguntes de la premsa, ja que s’ha absentat després de l’acte sense atendre els periodistes.

En termes generals, Pastor ha assumit els grans projectes de la Comunitat, però no ha concretat dates. Sobre el Corredor Mediterrani ha destacat que “el 2011 no hi havia ni un sol projecte fet” i que des de llavors fins ara “l’Estat ha invertit 6.350 milions d’euros en aquesta infraestructura”.

Així, ha recordat que “en aquests moments l’AVE arriba a Alacant, s’ha arribat a la frontera francesa i està en obres el tercer fil, sense renunciar que es faça en el futur una línia en doble via d’amplada internacional”.

A més, s’ha compromés a “avançar en la integració ferroviària d’aquesta gran ciutat que és València”, en referència a l’accés soterrat dels trens i al túnel passant.

La ministra ha afinat més pel que fa a la millora de la línia Sagunt-Terol Saragossa. Respecte d’això, ha informat que s’invertiran 34 milions d’euros en la connexió ferroviària del port de Sagunt, les obres de la qual es licitaran encara enguany.

A més, ha comentat que l’any que ve es destinaran 40 milions d’euros per a renovar les vies de la línia Sagunt-Terol- Saragossa.

Finalment, ha comentat que ja s’han adjudicat les obres de construcció de solcs en l’estació logística de la Font de Sant Lluís amb l’objectiu que puga acollir trens de 750 metres que puguen arribar al port.

Crítiques de Puig y de Ribó

El president de la Generalitat, Ximo Puig, i l’alcalde de València, Joan Ribó, han participat amb la ministra en la inauguració de l’ampliació del moll.

En les seues intervencions, tant Puig com Ribó han evidenciat la importància d’infraestructures com el Corredor Mediterrani per al conjunt d’Espanya i d’Europa i han retret a la ministra la marginació que pateixen València i la Comunitat en matèria d’inversions, en comparació amb altres autonomies i ciutats.

En aquest sentit, Puig ha desafiat la ministra a acabar el Corredor perquè “els valencians el necessitem com l’aigua per a la nostra vida”.

Puig ha comentat que els valencians no volen “privilegis, sinó racionalitat, perquè el model ferroviari radial està esgotat”, ha indicat per puntualitzar que aquesta reivindicació “no és victimista, sinó necessària per a tota la societat valenciana”.

De la seua banda, Ribó ha recriminat al Govern que prioritze els corredors interiors al Mediterrani: “Aquesta ciutat i el seu port necessiten urgentment connexions ferroviàries; els valencians no volem ser més que ningú, però tampoc ser espanyols de segona fila”.

Etiquetas
stats