Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
La izquierda busca reconstruirse ante el nuevo ciclo político
El PP de Ayuso bloquea la investigación de los negocios de su pareja
Opinión - 'Un español cuenta algo muy sorprendente', por Isaac Rosa

Les Corts comencen la tramitació del nou programa d'educació plurilingüe

El diputat autonòmic de Compromís Josep Nadal en les Corts Valencianes

Laura Martínez

València —

El nou programa d'educació plurilingüe comença a debatre's. PSPV, Compromís i Podem han presentat aquest dimecres en les Corts el projecte educatiu per a fomentar el valencià. Els socis del Botànic han adaptat el model que va promoure el conseller d'Educació, Vicent Marzà, i que el PP ha intentat tombar en els tribunals amb diversos recursos.

El primer decret, suspès cautelarment, és ja història. La conselleria va crear una norma de rang superior per a salvar el curs present i els tres partits que recolzen al Govern van presentar aquesta iniciativa parlamentària. El nou model elimina el principal aspecte conflictiu del seu antecessor, substituint l'aprenentatge per nivells per percentatges d'ensenyament en cada llengua.

Un canvi que no resulta suficient para PP i Ciutadans, que segueixen considerant-lo un “xantatge” lingüístic i una forma d'adoctrinament pròpia de partits independentistes, asseguren els populars. L'encarregada de defensar posició, Beatriz Gascó, ha insistit que hi ha “sectarisme, manipulació i engany a les famílies. Sota l'anunci d'una norma plurilingüe es veu tota una obra d'enginyeria social per a imposar el valencià”. En la mateixa línia s'ha manifestat la diputada de Ciutadans Mercedes Ventura, la qual ha considerat que és una norma que “adoctrina”.

L'objectiu de la norma, segons ha explicat Josep Nadal, de Compromís, és apostar per la pedagogia, que els xiquets aprenguen llengües i afavorir el coneixement en valencià, especialment en aquelles zones on l'ecosistema lingüístic no ho permet, i generar igualtat d'oportunitats. “El que fem és evitar conflictes si som conscients que aprendre llengües és positiu”, ha defensat. Davant les acusacions de Gascó, el diputat ha recriminat: “Em dóna la sensació de que tenen un problema i és el poc respecte que tenen a la llengua dels valencians. És una vergonya perquè més que temes pedagògics vénen a demostrar el seu valenciafòbia”.

El tràmit parlamentari ha tirat endavant amb els vots del PSPV, Compromís, Podem i els quatre diputats no adscrits que van eixir de Ciutadans.

Etiquetas
stats