Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
El ataque limitado de Israel a Irán rebaja el temor a una guerra total en Oriente Medio
El voto en Euskadi, municipio a municipio, desde 1980
Opinión - Vivir sobre un polvorín. Por Rosa María Artal

Revolució en l’EMT: una única línia creuarà la plaça de l’Ajuntament, que serà de doble sentit davant de Correus

Un bus de l'EMT en la plaça de l'Ajuntament.

Carlos Navarro Castelló

Amb 23 línies actualment amb parada a la plaça de l’Ajuntament, el centre neuràlgic de la ciutat ha estat concebut en la història recent de València més com una gran estació d’autobusos de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) que com un autèntic espai per a l’ús i gaudi dels ciutadans.

Aquesta concepció canviarà de manera radical amb la segona fase de la remodelació de la xarxa de l’EMT que prepara l’àrea de Mobilitat Sostenible, de manera que, si ara els autobusos pràcticament copen el trànsit rodat de la plaça, a partir de la pròxima primavera es començaran a reduir de manera progressiva i substancial.

I és que, tal com ha explicat l’edil responsable, Giuseppe Grezzi, una vegada comencen les obres d’adequació per a vianants de la plaça de la Reina el pròxim mes d’abril, el trànsit del carrer de la Pau es desviarà pel del Poeta Querol.

Una circumstància que s’aprofitarà per a adequar per a vianants de manera provisional una part de la plaça de l’Ajuntament, en concret, la part que dóna a la façana del consistori. Serà en aqueix moment que començarà la revolució en l’EMT.

Segons ha esbrinat eldiario.es, de les 23 línies que actualment tenen parada en la plaça, es passarà de manera progressiva a només una de nova creació que servirà per a unir l’intercanviador de la plaça de Tetuan amb un altre que es construirà en l’encreuament del carrer de Quart amb la Gran Via de Ferran el Catòlic i que serà l’única que tindrà accés des del carrer de la Pau al de Sant Vicent mentre duren les obres de la plaça de la Reina, a través d’un carril habilitat a aquest efecte.

Aquesta línia s’anomenarà CV (Ciutat Vella) i estarà dotada amb busos elèctrics i freqüències de pas de tres minuts. El seu itinerari, partint de l’intercanviador de la plaça de Tetuan, transcorrerà pel carrer de la Pau, Sant Vicent, la plaça de l’Ajuntament per la part que dóna a l’Ateneu i a Correus, mitjançant un carril en contradirecció que connectarà amb Marqués de Sotelo.

Seguirà pel carrer de Xàtiva, l’avinguda de l’Oest, el carrer de Murillo, el carrer de Quart i la Gran Via, on hi haurà un altre intercanviador. D’ací tornarà per la plaça d’Espanya, Sant Vicent, Sant Agustí, la plaça de l’Ajuntament, les Barques i el Pintor Sorolla fins a l’altre intercanviador que hi haurà en la plaça de la Porta de la Mar.

Així doncs, la majoria de les línies que actualment penetren en la plaça de l’Ajuntament des del carrer de la Pau no passaran de la ronda interior, amb la idea que els ciutadans que vulguen entrar al cor de la ciutat, facen transbord a la nova llançadora CV.

Per exemple, la 28, que actualment entra pel carrer de la Pau a la plaça de l’Ajuntament, es desviarà per Colom, Xàtiva i Guillem de Castro, creuarà el Pont de les Arts i agafarà l’avinguda de Burjassot.

La resta de les línies que accedeixen a la plaça de l’Ajuntament des de Marqués de Sotelo, Periodista Azzati, el carrer de Correus, aniran redirigint-se a poc a poc perquè deixen de travessar la plaça que, després de l’adequació provisional per a vianants, també se sotmetrà a una reurbanització profunda.

D’altra banda, l’anunciat carril en sentit a la plaça de la Porta de la Mar que s’habilitarà en Navarro Reverter donarà pas a la línia 25, a la 4 i a la 10.

A més, s’unificaran les línies 41 i 3, que donaran lloc a la 93, la 12 i la 13 es reconvertiran en la 96, la 7 i la 67 passaran a ser la 97.

A més, totes les línies circulars passaran a anomenar-se C1, C2, C3, C4 i C5, mentre que l’1 que ara arriba a la Malva-rosa passarà a acabar el trajecte en Eugenia Viñes, la 99 es prolongarà a la Malva-rosa i les d’estiu (20 i 23) desapareixeran, ja que el seu recorregut quedarà cobert per altres línies que arribaran a la platja tot l’any.

stats