Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
La izquierda presiona para que Pedro Sánchez no dimita
Illa ganaría con holgura y el independentismo perdería la mayoría absoluta
Opinión - Sánchez no puede más, nosotros tampoco. Por Pedro Almodóvar

Els empresaris valencians atribueixen la no execució del Corredor Mediterrani a falta de planificació i voluntat política

Empresaris valencians i catalans reivindiquen a Tarragona el Corredor Mediterrani

elDiariocv

València —

L’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), en col·laboració amb el Cercle d’Economia i altres organitzacions socials i empresarials, ha organitzat aquest dilluns al Palau Firal i de Congressos de Tarragona una Trobada pel Corredor Mediterrani.

L’acte, al qual han assistit més de 300 empresaris de Catalunya, Andalusia, Múrcia i la Comunitat Valenciana, ha tingut la participació del president d’AVE i navilier, Vicente Boluda, el president del Cercle d’Economia i president de la immobiliària Colonial, Juan José Bruguera, el president de Foment del Treball, Joaquim Gay de Montellà, el president de Mercadona, Juan Roig o el president del Grup Godó, Javier Godó.

L’esdeveniment ha tingut dues parts diferenciades: d’una banda, la presentació del canal de comunicació elcorredormediterraneo.com i, de l’altra, un diàleg entre empresaris, sota el títol ‘El Corredor Mediterrani: prioritari i urgent!’, en el que s’ha posat de manifest la rellevància i la urgència de posar en marxa la infraestructura.

El president d’AVE, Vicente Boluda, ha destacat la magnífica relació que hi ha entre l’associació que presideix i el Cercle d’Economia, i ha expressat el seu agraïment a totes les organitzacions que s’han bolcat en l’organització de l’esdeveniment.

Durant l’acte, els empresaris han subratllat la rellevància estratègica del Corredor Mediterrani per a l’economia i la cohesió social del país, ja que els territoris afectats per la construcció d’aquesta infraestructura suposen el 50% de la població espanyola, el 45% del PIB, el 47% del teixit productiu i el 46% de l’ocupació.

El president d’AVE, Vicente Boluda, intervé en l’acte organitzat pels empresaris a Tarragona per a reivindicar el Corredor Mediterrani @CORREDOR_MED

“Un dels principals problemes de l’execució del Corredor Mediterrani és la falta de planificació i de voluntat política”, ha posat de manifest el president d’AVE, Vicente Boluda.

A més d’incidir en la necessitat de completar l’actual model radial en el disseny d’infraestructures amb un de circular, els empresaris reclamen a l’executiu central que demostre el seu compromís en 3 punts: posant data a l’alta velocitat entre Barcelona i Alacant perquè la segona i tercera ciutat més grans del país (Barcelona i València) estiguen connectades amb altes prestacions; comprometent-se perquè el 2025 hi haja amplada internacional des d’Almeria fins a la frontera francesa; i fixant data d’inici dels treballs per a la doble plataforma com a solució definitiva i un calendari que es complisca sobre el seu desplegament i execució, ja que el tercer carril, alternativa per la qual s’està apostant ara per a disposar d’amplada internacional, és una solució provisional.

Per a Boluda, “les tres idees bàsiques que mouen el projecte són completar l’actual Espanya radial amb una de circular, ordenar les peces del projecte, que actualment són un galimaties, i tenir en compte que el tercer carril és una solució provisional, tot i que necessària, i fins que no existisca la doble plataforma no tindrem Corredor Mediterrani”.

Eina per a comprovar l’estat de les obres

Aquesta primera Trobada pel Corredor Mediterrani ha estat el tret d’eixida d’un road show per la Mediterrània que seguirà el 14 de març a Múrcia i l’11 d’abril a Almeria. L’objectiu principal d’aquestes reunions és donar a conéixer la plataforma elcorredormediterraneo.com, que permet a l’usuari navegar de manera interactiva a través de la primera gravació que es du a terme en helicòpter per tot el traçat ferroviari des de la frontera francesa fins a Algesires per la costa, triant el tram que més li interessa.

Aquest nou canal de comunicació disposa d’una producció audiovisual pròpia, extensions en les xarxes socials i està concebut per a conscienciar la població sobre la situació de paràlisi que pateixen les obres ferroviàries en la cornisa mediterrània, demostrar com afecta la seua vida quotidiana i fer-ne un seguiment rigorós. Boluda ha destacat que els objectius del canal de comunicació són “generar coneixement, informar amb un llenguatge senzill sobre els problemes i els reptes de la infraestructura i unir i sumar suports de la societat”.

El visor d’elcorredormediterraneo.com permet comprovar des d’una vista aèria privilegiada, entre altres moltes fites: el greu problema del túnel per davall de l’A7 entre Castellbisbal i Martorell; el coll de botella que suposa la via única entre Tarragona i Vandellòs; la necessitat de donar solució al cul de sac de l’estació de València amb el túnel passant, per a evitar que tots els trens de passatgers i mercaderies hagen de seguir a una altra destinació fent una volta extraordinària; o la falta d’amplada internacional a València-La Encina-Alacant que ha de donar continuïtat a tot el Corredor Mediterrani

A més del canal de comunicació, AVE ha posat en marxa #QuieroCorredor, una campanya de recollida de signatures que té l’objectiu de sumar la societat civil a la iniciativa.

Etiquetas
stats