eldiario.es

Menú

El malson del rodalia Castelló-València

Els afectats per les obres del Corredor Mediterrani recorren a les xarxes socials per denunciar el seu calvari diari davant de la falta de solucions

La desesperació i la impotència es converteixen en humiliació amb vagons amuntegats a les hores punta dels diumenges i els divendres

Els usuaris, farts de la “vergonya que patim des de fa un any”, adverteixen que s’han produït fins i tot desmais

- PUBLICIDAD -
Hacinamiento en un vagón de uno de los trenes que cubre habitualmente el trayecto

Apilotament en un vagó d’un dels trens que cobreix habitualment el trajecte

Els usuaris de la línia C6 Castelló-València ja no poden més. Desesperats, impotents i farts pels retards i les restriccions amb les freqüències arran de les faenes del tercer fil, han decidit mobilitzar-se per a denunciar la seua indefensió a causa de la falta de solucions. A través de la plataforma Afectats Rodalia per obres AVE Corredor Mediterrani han iniciat una campanya en les xarxes socials amb el propòsit de mostrar a la societat el calvari que viuen diàriament. El propòsit últim de la seua reivindicació rau a pressionar les administracions públiques, de manera que reaccionen i posen fi “a la vergonya que patim des de fa un any”, adverteixen.

La situació dels passatgers s’ha convertit en insostenible coincidint amb l’inici del curs acadèmic. Als viatgers habituals del trajecte s’han unit les últimes setmanes els centenars d’estudiants que agafen el tren per desplaçar-se fins a València (i viceversa). Així, els diumenges i els divendres són els dies més conflictius, i es viuen als vagons escenes autènticament dantesques per l’apilotament.

Sense anar més lluny, la plataforma revela en la seua pàgina de Facebook, tant amb testimoniatges com amb imatges, el patiment experimentat pels viatgers el 25 de setembre passat, en una publicació feta a les 23.58 hores. Segons expliquen, l’aglomeració als cotxes del regional de Tortosa amb destinació a València, convertit amb tren de Rodalia, va provocar fins i tot esvaïments. “Hi ha hagut uns quants desmais i les portes no es tancaven per la quantitat de gent”, relaten. Com a conseqüència d’això, “el tren no podia reprendre la marxa i als 20 minuts habituals de retard va caldre afegir-ne 20 més”, prossegueixen.

Colas de usuarios en la estación de Castellón para adquirir un billete del Cercanías hasta Valencia

Cues d’usuaris a l’estació de Castelló per a adquirir un bitllet del rodalia fins a València

Els usuaris es pregunten “què més ha de passar perquè algun polític es prenga seriosament el tema?”. En aquest sentit, són especialment crítics amb l’actitud del Ministeri de Foment. “Esperem que ocórrega una desgràcia? Per què l’exministra Ana Pastor pot dir a Vueling que els seus retards no li eixiran debades, i aquest maltractament sí que ix debades? Aquesta impunitat és inacceptable. Açò és una autèntica vergonya”, subratllen.

El viacrucis dels passatgers no té de moment data de caducitat. Cap dels terminis donats pel Govern central sobre l’acabament del Corredor Mediterrani s’ha complit. Ni tan sols la Generalitat Valenciana sap quan es recuperarà la normalitat del servei, ja que el titular de l’actuació, Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), ha mantingut silenci cada vegada que se li ha requerit en la mesa de treball per a aclarir els dubtes sobre la conclusió de l’obra.

- PUBLICIDAD -

Comentar

Enviar comentario

Enviar Comentario

Comentarios

Ordenar por: Relevancia | Fecha