Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Almeria, última parada del 'Road Show' reivindicatiu del Corredor Mediterrani

El president d'AVE, Vicente Boluda (primer a l'esquerra), en l'acte celebrat a Múrcia

Miguel Giménez

València —

La localitat de Roquetas de Mar (Almeria) acull aquest dimecres l'última de les 'Trobades pel Corredor Mediterrani' -després de les celebrades al febrer a Tarragona i al març a Múrcia- que, impulsats per l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE), tenen com a objectiu escenificar la importància i necessitat d'aquesta infraestructura i conscienciar a la societat civil perquè s'implique en aquesta reivindicació.

En aquesta última parada abans de la revisió semestral, que està previst que tinga lloc el pròxim mes de juny, participaran al voltant de 800 empresaris procedents de les quatre comunitats autònomes que travessa el Corredor (Andalusia, Múrcia, Comunitat Valenciana i Catalunya). A més, uns 6.000 signants s'han adherit ja a la campanya #QuieroCorredor.

Es persegueix l'objectiu de completar l'actual Espanya radial -en el que a infraestructures viàries i ferroviàries es refereix- amb una circular que “connecte millor als territoris i faça més competitiu i pròsper el nostre país”, afirmen des d'AVE.

En aquesta cita, com va succeir en les anteriors reunions, es presentarà la web elcorredormediterraneo.com, que permet al visitant navegar de forma interactiva i a vista d'ocell per tot el traçat ferroviari des de la frontera amb França fins a Algesires.

Una infraestructura al 'ralentí'

ralentíLes inversions del Govern en el Corredor Mediterrani no són les que es reclamen des de la Comunitat Valenciana. I com a mostra, el projecte de Pressupostos presentat per l'Executiu de Mariano Rajoy, que arreplega una reducció del 33% en el que a inversions en el territori valencià es refereix respecte a 2016, unes inversions que el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha defensat com a “suficients” per a afrontar els compromisos adquirits.

Els empresaris valencians, per boca del president d'AVE, Vicente Boluda, no han parat d'exigir que s'escurcen els terminis i majors inversions per a una infraestructura que consideren vital, i han reiterat en nombroses ocasions que si no es desenvolupa amb major agilitat és per una qüestió de “voluntat política”.

Brega política

A més, l'aposta de la presidenta andalusa i candidata a la secretaria general del PSOE, Susana Díaz, pel Corredor Central, prioritzant aquest itinerari que fins i tot vincula al Corredor Mediterrani. tampoc va agradar molt a la Comunitat Valenciana.

Així, el PSPV va haver d'esmenar una moció presentada pel PSOE en el Senat que marginava el traçat litoral, mentre que Compromís -soci de govern en la Generalitat dels socialistes- i Podemos no van dubtar a vetar la proposta, per barrejar ambdues infraestructures. Aquesta circumstància va provocar una brega de la líder andalusa, que va qualificar a ambdues formacions de “esquerra inútil”, amb la coalició valencianista.

Etiquetas
stats