Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
El ataque limitado de Israel a Irán rebaja el temor a una guerra total en Oriente Medio
El voto en Euskadi, municipio a municipio, desde 1980
Opinión - Vivir sobre un polvorín. Por Rosa María Artal

El finançament estatal per al transport de València no servirà per a acabar la T2

El president del Consell, Ximo Puig.

Carlos Navarro Castelló

València —

La inacabada línia T2 seguirà paralitzada i sense data per a reprendre les obres, encara que la Generalitat puga obtenir el finançament del contracte programa que atorga el Govern central per a subvencionar el transport de les diferents àrees metropolitanes d’Espanya.

Així ho ha confirmat aquest dilluns el Consell en l’acte de constitució de la nova Autoritat de Transport Metropolità, entitat que començarà a funcionar l’1 de gener de 2017 i l’objectiu de la qual serà coordinar els diferents sistemes de transport públic existents en els 60 municipis que integren l’àrea de València.

La creació d’aquest òrgan era un dels esculls principals que la Generalitat havia de salvar per a poder optar a aquestes ajudes que l’Estat ja atorga a Madrid, Barcelona o Sevilla, la quantia de les quals va en funció dels habitants i dels usuaris de transport públic.

En el cas de València, tal com ha explicat el president del Consell, Ximo Puig, la Generalitat exigirà 35 milions d’euros, tenint en compte que l’àrea metropolitana de València té 1,8 milions d’habitants i 175 milions de viatgers l’any entre Metrovalència i els busos de l’EMT i de Metrobús.

En aquest sentit, Puig ha criticat que el PP no haja fet res en els anys que ha estat al capdavant del Consell per a exigir al Govern central aquesta subvenció: “La passivitat del PP ha fet que en els últims 10 anys s’hagen perdut 350 milions d’euros per a finançar i millorar el transport públic”.

Sobre la possibilitat de reprendre les obres de la línia T2 si l’Estat finalment aporta aquest finançament de 35 milions d’euros l’any, la consellera d’Obres Públiques, María José Salvador, ha descartat aquesta opció.

Salvador ha recordat que el Consell ha de pagar fins al 2020 un total de 195 milions d’euros per l’obra que ja s’ha executat, i que per a acabar-la caldrien 100 milions d’euros més: “La nefasta política del PP ha deixat hipotecat el pressupost de la Generalitat en matèria de transports i en la situació actual seria una irresponsabilitat donar una data per a escometre aquesta línia”, ha explicat en presència de l’alcalde de la ciutat, Joan Ribó.

La T2 és una línia de tramvia que es va dissenyar per unir el port i Natzaret amb Tavernes, travessant pel subsòl Russafa i el centre històric.

Actualment només està feta una part del tram de Russafa a Natzaret, però les obres fa sis anys que estan paralitzades. De fet, la Generalitat s’ha vist obligada a retirar una part de les vies pel deteriorament a què havien arribat.

Etiquetas
stats