Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Les queixes dels valencians per la Sanitat pugen un 8% en un any

La Fe de València

Carlos Navarro Castelló

El descontentament dels valencians amb els serveis sanitaris ha anat en augment els últims anys, segons les dades facilitades per la mateixa Conselleria de Sanitat.

En aquest sentit, els pacients van posar al llarg de l’any passat 17.589 queixes en tota la Comunitat Valenciana (48 per dia), cosa que suposa un increment del 8% respecte de les 16.266 de l’exercici 2014.

Des de Sanitat han explicat que, per a contextualitzar aquestes dades, cal tenir en compte que cada dia en els centres sanitaris valencians s’atenen 176.100 consultes, 6.069 urgències, 1.044 intervencions quirúrgiques, 90 parts, quasi 500 donacions de sang i 1,3 trasplantaments d’òrgans, és a dir, gairebé 183.804 actes sanitaris diaris.

D’aquesta manera, les mateixes fonts han posat de manifest que la relació de 48 queixes diàries sobre 183.804 actes sanitaris al dia suposa un balanç de 0,026 queixes sobre el total d’actes sanitaris diari.

En el cas de les queixes les més freqüents per departaments, s’emporten la palma les consultes externes, seguides de l’atenció primària i de les urgències.

Pel que fa als motius de reclamació més freqüents, en primer lloc hi ha les demores en l’assistència, seguit de les queixes per planificació, organització i coordinació i, a més distància, les queixes per disconformitat amb el diagnòstic o el tractament i pel tracte rebut.

Sobre això, des del sindicat CSIF han detallat una mica més la tipologia de les reclamacions. En aquest sentit, han assegurat que “la majoria de les queixes dels pacients es refereixen a les esperes en urgències i de les llistes d’espera per a intervencions quirúrgiques i per a proves radiològiques”.

A més, també han comentat que hi ha moltes queixes per la tardança per a ingressar als hospitals. En aquest sentit, els treballadors han traslladat la falta de personal, que “redunda negativament en les esperes dels pacients”.

Etiquetas
stats