El conflicte esdevingut a la direcció Provincial de Trànsit de Barcelona ha finalitzat després que els treballadors arribessin a un acord amb l’Administració, un desenllaç de les negociacions que suposa aturar les vagues parcials que s’havien iniciat el 25 de juny passat.
Després de més de deu dies de vaga de dues hores cada jornada, la direcció va accedir a contactar amb el comitè d'empresa, i finalment el resultat ha estat satisfactori per dues parts, que l'han ratificat. Així doncs, els treballadors han desconvocat una mobilització que afectava a les plantilles de Barcelona i Sabadell.
Els empleats de la Direcció Provincial de Trànsit havien iniciat les protestes reclamant millores en el funcionament de la seva feina. Per exemple, es volia una compensació del temps de formació amb dies lliures. També es demanava alleugerir la càrrega de treball en alguns sectors i iniciar gestions per compensar les reduccions de plantilla que s’han anat produint els últims mesos.
Els examens, pel setembre
La vaga havia suposat efectes molt negatius per als usuaris. Per una banda, la decisió de no deixar entrar a les sales de la Campana -l'edifici de la Direcció- a partir d'una hora determinada va provocar cues llarguíssimes a les portes del centre. De l'altra, les aturas diàries dels els examinadors del carnet de conduir també aturaven la seva activitat durant dues hores diàries ha suposat que quedin per al mes de setembre les proves acumulades de més de 800 aspirants a aconseguir el permís. Aquesta mobilització afectava a les zones de Barcelona, Sabadell, Vilafranca, Mataró, Granollers, Vic i Manresa. Els examinadors reclamaven conciliar la seva tasca amb les necessitats familiars.
Altres elements que es reclamaven no es poden aconseguir amb l’acció sindical: la plantilla va denunciar que la Direcció deriva cap a operadors privats la realització de cursets de formació per a les persones que perden part o la totalitat dels punts del seu carnet de conduir per haver estat sancionats. Els treballadors reclamaven que aquests cursos es poguessin fer, almenys en part, directament des de la Direcció Provincial de Trànsit. El cost per als usuaris de fer un curs s’acosta als 300 euros en el cas dels centres concertats amb l’Administració, però fer-los directament amb el sector públic suposa una taxa de poc més de 30 euros.
El Diari del Treball es un blog con voluntad de reflejar, tanto desde la información como la opinión, la lucha por preservar los derechos laborales y económicos que la crisis pone ahora en peligro. El blog está coordinado por el periodista Tomeu Ferrer.
Llegir el Diari del Treball en català aquí.