Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
La izquierda presiona para que Pedro Sánchez no dimita
Illa ganaría con holgura y el independentismo perdería la mayoría absoluta
Opinión - Sánchez no puede más, nosotros tampoco. Por Pedro Almodóvar

Pastor tranquil·litza Colau malgrat no oferir noves inversions a Barcelona

Ana Pastor i Ada Colau abans de la seva reunió al Ministeri de Foment / Ajuntament de Barcelona

Oriol Solé Altimira

L'Ajuntament de Barcelona va criticar amb duresa a principis d'agost el projecte de pressupostos generals de l'Estat i les inversions que preveuen en infraestructures per la ciutat. La tinent d’alcaldia d’ecologia, urbanisme i mobilitat, Janet Sanz, va afirmar que les inversions del Govern espanyol no coincidien amb els interessos de Barcelona. Aquest dimarts, l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha sortit satisfeta de la seva primera reunió amb la ministra de Foment, Ana Pastor, pels compromisos adquirits pel ministeri en infraestructures pendents, com ara l'estació de la Sagrera. Aquests compromisos, això sí, no van acompanyats de noves xifres d'inversió.

Tot i la cordialitat de la reunió, que ha durat dues hores, Colau ha avisat a Foment que l'ajuntament farà un “seguiment exhaustiu” perquè els compromisos es compleixin. Colau ha posat èmfasi en les obres de l'estació intermodal de la Sagrera, ja que el veïnat de la zona “no pot esperar més” i per la seva afectació en la mobilitat i contaminació de la ciutat. Foment s'ha compromès a reprendre el ritme de les obres de la Sagrera per tal que es puguin finalitzar l’any 2019, en línia amb les previsions inicials. Les retallades en inversions dels darrers anys havien provocat que les obres estiguessin gairebé aturades durant els darrers dos anys.

Els pressupostos de l'Estat pel 2016 preveuen destinar 36 milions d'euros per a l'estació intermodal d'AVE, Rodalies i autobús de la Sagrera, però encara faltarien 565 milions per dur a terme l'obra. Durant la campanya electoral, “tancar la ferida” d'aquestes obres va ser un dels missatges que va emetre la candidatura de Barcelona en Comú.

Llarga llista de reivindicacions

L'estació de la Sagrera ha estat la primera d'una llarga llista de reivindicacions en infraestructures pendents per la ciutat que Colau, juntament amb Sanz i el gerent adjunt de mobilitat i infraestructures de l’Ajuntament, Manuel Valdés, han posat sobre la taula del ministeri de Foment. Pastor s'ha compromès a licitar durant el mes d'octubre els accessos ferroviaris al Port de Barcelona, una infraestructura que el Port, la Generalitat i el Govern central van acordar fa gairebé dos anys.

La ministra també ha anunciat avui que Adif aprovarà aquest mateix mes el projecte per la nova estació de Sant Andreu Comtal de Rodalies, una infraestructura a mig executar. Sobre la xarxa de Rodalies, Foment ha explicat que el contracte del nou sistema de control de tràfic centralitzat, que es va averiar el passat mes de maig provocant una jornada de caos a més de 80.000 usuaris de Rodalies, ja està adjudicat. En principi, el nou sistema de control hauria d'eliminar el risc d’una nova fallida generalitzada de la xarxa.

D'altra banda, Colau també ha plantejat l'execució del carril bus a la B-23, un projecte per fer més sostenible l'accés a Barcelona. Aquest carril bus d’entrada a la ciutat connectarà amb el que l’Ajuntament està ara mateix a punt d’executar a la Diagonal. Colau i Pastor han acordat crear un grup de treball amb la Generalitat per analitzar què cal fer per tirar endavant el projecte. 

Un altre dels projectes pendents que han repassat Colau i Pastor ha estat el de la recuperació dels entorns de l’Estació de Sants, el passeig de Sant Antoni, la plaça Joan Peiró, el final del carrer Provença i la plaça dels Països Catalans, que té el paviment trencat, la font retirada i els edicles provisionals. En aquest sentit, Pastor ha anunciat que ja està en informació el projecte per la rehabilitació i dels edicles de la plaça dels Països Catalans, la recuperació del final de Provença i l’execució de les sortides d’emergència pendents del túnel de l’AVE. També ha anunciat que el ministeri de Foment té en marxa un avant-projecte per la restitució urbanística dels entorns de l’estació de Sants.

Etiquetas
stats