Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
Sobre este blog

El Diari de la Cultura forma parte de un proyecto de periodismo independiente y crítico comprometido con las expresions más avanzadas del teatro, la música, la literatura y el cine. Si quieres participar ponte en contacto con nosotros en  fundacio@catalunyaplural.cat.

Llegir el Diari de la Cultura en català.

'Ciudad de Libros', un segell editorial digital i emocional

L'editora Blanca Rosa Roca (esquerra) i la responsable de màrqueting i xarxes socials, Elena Neira, en la presentació de Ciudad de Libros.

Toni Polo

Arqueologia editorial. Així defineix Blanca Rosa Roca, directora de Roca Editorial i Barcelona Digital Editions, el segell Ciudad de Libros, amb el qual l'empresa editora pretén acostar les noves generacions, en format ebook, els clàssics populars de la literatura del segle XX. De moment, la iniciativa compta amb 62 títols que, per a Sant Jordi (23 d'abril), ja seran un centenar i, segons les previsions, per fi d'any se superaran de llarg els 200. Entre els títols trobem “aquests llibres que sorgeixen en les converses i que ja no es troben” i a autors com el Premi Nacional de Narrativa José María Merino, Erskine Caldwell, Thomas Wolfe, Ellery Queen, Edgar Wallace o les Premi Nobel Selma Lagerlöf i Grazia Deledda.

No es tracta d'oferir novetats literàries. En cap cas. “Ciudad de Libros publicarà les obres que han quedat en la memòria de generacions de lectors i que han influït els escriptors que llegim avui”, va comentar en la presentació del segell l'editora Julieta Leonetti. Per a això, l'editorial ha rebuscat (tal qual: en biblioteques, botigues, entre lectors ...) títols que després ha escanejat per oferir en format digital, s'ha fet amb els pertinents drets i, quan ha estat convenient, ha revisat les traduccions.

Elena Neira, responsable de Màrqueting i Xarxes de Ciudad de Libros, va definir aquest portal com dinàmic, visual i molt 2.0: “Hem creat un cercador emocional per guiar el lector i ajudar-lo a decidir què llegir: ¿una mica curt o llarg? ¿Còmic o tràgic? ¿Sexual o cast? Volem que la gent descobreixi els nostres llibres de manera molt natural. Per això fem un màrqueting en xarxes socials que fomenta les converses i aprèn dels lectors”, va explicar. Segons Neira, les comunitats lectores a Espanya estan molt poc desenvolupades i Ciudad de Libros pretén “no deixar al lector orfe” , és a dir, poder aconsellar-lo per a què sempre trobi el tipus de llibre que li ve de gust llegir.

Les fitxes dels llibres ofereixen, d'una forma molt visual i intuïtiva, molta informació de context relativa a l'autor, a la novel·la, a possibles versions teatrals o cinematogràfiques, a curiositats, a l'època... “Podem veure l'evolució social d'una obra a través de les seves diferents portades, per exemple”, comenta Neira.

El projecte va sorgir fa un any i s'ha posat en marxa fa menys d'un mes. Els resultats són bons. “La veritat és que en general s'està venent el llibre digital” , informa Blanca Rosa Roca. “Les nostres vendes d'eBooks l'any passat van augmentar un 35%, i queda molt tram a recórrer...” Els preus (entre 3,99 i 6,99 euros) ajuden a que el segell s'assenti. “La feina que hi ha darrere de cada títol és més cara, per descomptat, però el preu no pot ser més alt, ho tenim clar”, diu l'editora, que és conscient que la pirateria jugarà el seu paper. “El millor és veure el pirateig des del costat optimista”, sosté amb humor Leonetti: “Si no t'han piratejat és que no t'han llegit!”

Sobre este blog

El Diari de la Cultura forma parte de un proyecto de periodismo independiente y crítico comprometido con las expresions más avanzadas del teatro, la música, la literatura y el cine. Si quieres participar ponte en contacto con nosotros en  fundacio@catalunyaplural.cat.

Llegir el Diari de la Cultura en català.

Etiquetas
stats