Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

La Capitania Marítima afirma que l’abocament detectat al Saler al gener va ser “una descàrrega legal de restes d’oli de palma”

Una taca en la costa dee El Saler, en una imatge d'arxiu.

Carlos Navarro Castelló

0

Mesos abans de tancar-se les platges del Saler (del 16 al 19 de juliol) per l’arribada a la costa d’un abocament de fuel, va tindre lloc un altre episodi que va obligar a activar el pla nacional per contaminació marina en la mateixa zona.

En concret, va ser el 26 de gener passat quan es va detectar una enorme taca a 16 quilòmetres de la platja, cosa que va obligar les autoritats a desplegar mitjans aeris, marítims i per satèl·lit per a controlar l’evolució de l’abocament, que finalment es va desplaçar mar endins.

L’avís es va rebre a les 18.52 des del sistema satel·litari de l’Agència Europea de Seguretat Marítima (EMSA), que informava d’un possible abocament a huit milles a l’est de Cullera (la Ribera Baixa). No obstant això, des de llavors poc més es va saber sobre els possibles responsables.

Sobre aquest tema, des de la Capitania Marítima han informat a preguntes d’elDiario.es que de les investigacions dutes a terme han confirmat que es va tractar d’“una descàrrega legal de restes d’oli de palma d’un vaixell que procedia del port de Castelló”. A més, han explicat que el Conveni Marpol per a previndre la contaminació pels vaixells permet la descàrrega de neteja de tancs carregats amb aquest producte, si es compleixen una sèrie de condicions, “com era el cas”, motiu pel qual “no es van trobar motius que justificaren l’obertura d’expedient sancionador”.

En el cas de l’abocament del mes de juliol passat al Saler, com va informar aquest diari, la Fiscalia ha instat la Capitania Marítima a elaborar un informe amb el resultat de les diferents perquisicions dutes a terme fins ara, informe que continua en fase d’elaboració.

Fins ara s’ha analitzat el contingut de les imatges de les càmeres del port de València i del Club Nàutic, així com els registres d’entrades i eixides de vaixells en la data de la detecció de l’abocament, a fi de localitzar vaixells sospitosos.

“Amb la llista elaborada, està tractant-se d’obtindre mostra de les seues sentines, amb vista a comparar els resultats amb els procedents de l’abocament, unes actuacions que requereixen un temps, perquè els vaixells es dediquen al trànsit internacional, per la qual cosa cal esperar que escalen en ports europeus o, millor encara, a Espanya”, van explicar des de la Capitania Marítima. A més, van afegir que “s’ha interrogat propietaris d’embarcacions menors que van passar per la zona”.

Etiquetas
stats