FGV licita obres per valor de 28 milions per a tancar estacions en superfície i reduir els viatgers sense bitllet en el metro de València
El ple del Govern valencià té previst aprovar divendres l’autorització a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) perquè inicie el procés de licitació de les obres de construcció dels nous accessos de les estacions en superfície de Metrovalència amb l’objectiu de millorar l’accessibilitat i evitar que els viatgers es colen sense pagar el bitllet o l’abonament corresponent.
Aquesta actuació compta amb un pressupost de licitació conjunt de 27.913.615,31 euros, IVA inclòs, i està dividida en tres lots, tenint en compte criteris de proximitat geogràfica entre les diferents actuacions i de tipus pressupostari. El termini d’execució s’ha planificat en 12 mesos.
Els nous accessos milloren les condicions d’accessibilitat actuals d’aquestes instal·lacions i incorporen equipaments de control d’accés, en concret equips de validació similars als ja instal·lats en la xarxa de Metrovalència.
El primer lot afecta les estacions de Torrent, Picanya, Sant Isidre, Rafelbunyol, Picassent, Carlet, Alginet, Alberic, Castelló i l’Alcúdia. Els projectes constructius inclouen la millora del control d’accessos en totes les estacions, així com la millora de l’encreuament entre andanes a Picassent, Carlet, Alginet i Alberic i la construcció d’un pas inferior a Picanya, per eliminar l’encreuament entre andanes existents en superfície.
El segon lot comprén els projectes de Burjassot, Paterna, Seminari-CEU, Godella, Llíria, Benaguasil 1, Benaguasil 2, La Canyada, Campament, Montcada-Alfara, Albalat i L’Eliana. A més de la millora del control d’accessos per a persones usuàries s’inclou la millora de l’encreuament entre andanes en les estacions de Burjassot, Paterna, Godella, Benaguasil 1 i L’Eliana.
Finalment, en el tercer lot s’han inclòs Cantereria, Burjassot-Godella, Foios, Museros, Rocafort, Massarrojos, Meliana i Massamagrell. Juntament amb la millora del control d’accessos es condiciona l’encreuament entre andanes a Rocafort i Massarrojos i la construcció de dos passos inferiors a Cantereria i Burjassot-Godella, per eliminar els encreuaments entre andanes existents en superfície.
0