Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

El Govern acaba la regeneració de platges del sud del València sense suport econòmic del Port, causant de la seua erosió

Vista aèria d'un tram de les platges del sud de València ja regenerat.

Carlos Navarro Castelló

0

La Demarcació de Costes dependent del Ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic (Miteco) del Govern d’Espanya ha conclòs el dragatge i l’abocament de les obres de regeneració de les platges del sud de València que tenen un pressupost de 28 milions d’euros dels quals el Port de València no ha aportat cap quantitat.

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, que va visitar dimarts aquestes actuacions, ha manifestat que aquesta inversió feta pel Govern d’Espanya “és una de les més importants que s’han posat en marxa en els últims anys al nostre país per a la regeneració de platges”.

És una inversió que, segons va dir la delegada, “va més enllà de la simple reposició d’arena, hi ha una ampliació d’espigons, per a protegir la platja i una regeneració dunar que es prolongarà fins al 25 de desembre”. Hui, va assenyalar, “és un gran dia per a la ciutat de València, que, per fi, gràcies a l’actuació del Govern, recupera les platges del sud”.

La delegada ha recordat que l’obra, amb les seues diferents etapes, ha durat entre 9 i 10 mesos “de faena intensa”. En la fase de dragatge i abocament, s’han abocat més de tres milions de metres cúbics d’arena al llarg de 7,1 quilòmetres de la costa compresa entre Pinedo i la Gola del Pujol, i s’ha aconseguit una ampliació de “120 metres de platja que anirà retallant-se fins als 75 metres ideals, previstos en l’actuació”, va dir Bernabé. Aquestes obres han aconseguit “retornar la fesomia que aquesta zona tenia en els anys 60 i 70”, segons va explicar Bernabé.

Amb la finalització del dragatge i l’abocament a les platges del sud de València, la draga es traslladarà a Dénia, on es duran a terme actuacions de regeneració que tenen un pressupost de 19 milions d’euros.

Com va informar elDiario.es, l’estudi d’impacte ambiental fet l’any 2018 necessari per a donar el vistiplau al projecte apunta al port de València com un dels causants del procés de regressió que pateixen les platges del sud, cosa que, al seu torn, posa en risc el Parc Natural de l’Albufera.

En concret, afirma que “la supressió de les fonts d’alimentació al front litoral d’estudi, a conseqüència del dèficit d’aportacions del Túria i l’efecte barrera del port de València, unida a l’ocupació de les seues dunes en algunes parts del tram per obres d’infraestructures i edificacions, ha tingut com a conseqüència la regressió de la franja costanera nord i la degradació d’un espai litoral considerat Espai Natural Protegit”.

A més, afig que el fenomen erosiu s’ha anat propagant cap al sud amb el pas del temps i ha afectat més longitud de costa: “En l’actualitat el procés regressiu amenaça, de manera especial, els ecosistemes de la Devesa, per estrenyiment de la restinga que tanca l’Albufera, per la qual cosa es fa necessària la intervenció per a evitar que continue el desgast, cosa que suposa un risc imminent per a la conservació dels hàbitats que constitueixen l’ecosistema del Parc Natural de l’Albufera. Fins al moment les actuacions escomeses en el tram de costa han consistit en aportacions successives de material que han tingut caràcter puntual i únicament han suposat solucions a curt termini, sense arribar a abordar globalment el problema”.

Malgrat tot, Bernabé va atribuir al canvi climàtic la regressió de les platges i va defensar que el Port de València treballa per a ser neutre en emissions de CO2 amb vista a l’any 2030.

Etiquetas
stats