Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
La guerra entre PSOE y PP bloquea el acuerdo entre el Gobierno y las comunidades
Un año en derrocar a Al Asad: el líder del asalto militar sirio detalla la operación
Opinión - Un tercio de los españoles no entienden lo que leen. Por Rosa María Artal

Més educadors contra l’assetjament escolar i limitar l’ús del mòbil en els centres: “Al pati no volem que el porten a la mà”

L'assetjament escolar, un problema.

Europa Press

València —

0

La presència d’educadors en els centres educatius i limitar l’ús dels mòbils en àmbits com els patis són algunes de les qüestions que poden contribuir a combatre l’assetjament escolar, un problema que té una incidència especial entre l’alumnat adolescent, però del qual durant l’última dècada també es detecten casos en cinqué i sisé de Primària.

Així ho ha posat en relleu el president de l’Associació de Directors i Directores d’IES País Valencià (ADIES-PV), Antoni González, en la seua intervenció en la Comissió especial d’estudi de l’assetjament escolar de les Corts Valencianes.

El director ha comentat que gran part dels episodis d’assetjament es produeixen “en llocs on no supervisen els adults”, com ara corredors, banys o, fins i tot, fora del centre i de l’horari lectiu.

En aquests últims casos, les conseqüències “també aterren en els centres” i es duen a terme intervencions, cosa que implica “un gran esforç”. González ha posat en relleu el canvi que es dona de l’alumne de Primària al de Secundària i ha reconegut que el cúmul de casos sumat a “qüestions transversals”, com l’ús de les noves tecnologies, és “esgotador” per al docent de Secundària. “Ens esgotem”, ha asseverat.

Així i tot, ha posat en valor l’esforç que duen a terme els professors i els equips directius i ha comentat algunes mesures que poden contribuir a previndre aquest problema, encara que en educació “no hi ha solucions màgiques ni exactes”, ha advertit.

En aquest sentit, s’ha referit a la importància que les xarxes i l’ús dels mòbils ha adquirit en els últims temps en els comportaments d’assetjament, motiu pel qual s’ha mostrat partidari que aquests instruments puguen utilitzar-se a l’aula amb finalitats acadèmiques o didàctiques, però no en altres espais. “Al pati no volem que el porten a la mà”, ha postil·lat.

Així mateix, ha remarcat la rellevància d’avaluar i observar les situacions en els instituts i per fer-ho considera “molt positiva” la presència d’educadors en els centres “com una gran ajuda”.

Augment de pensaments suïcides

El representant de l’associació ha reconegut també la preocupació en els centres per l’augment dels pensaments suïcides entre l’alumnat, un percentatge que, “encara que és baix, ha augmentat per dos o per tres respecte d’altres anys”.

En la comissió parlamentària també ha intervingut el director de l’IES La Sénia de Paiporta (València), Luis Sanchis, que ha compartit l’experiència del projecte Pigmalió, que des de fa una dècada desenvolupa el centre i que aconsegueix resultats de convivència excel·lents amb iniciatives com les tutories entre iguals o la figura del ‘germà major’ (estudiants majors que ajuden els alumnes nous de l’ESO).

El docent ha aprofitat per a remarcar que, atesos els bons resultats, des de l’Administració hauria d’incidir-se més en la recomanació d’aquest programa, per al qual ha sol·licitat més recursos, “no sols econòmics, sinó de material i humans”.

Etiquetas
stats