eldiario.es

9

Tarifes, targetes sense contacte i retards copen les queixes dels usuaris del metro

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va rebre l’any passat 2.339 reclamacions dels viatgers, un 21% més que el 2014.

La Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castellón), amb 940 escrits, lidera el nombre de queixes dels clients, fet que comporta el 40% del total.

Viajeros tras bajar de un convoy de Metrovalencia en la estación de Aeroport

Viajeros tras bajar de un convoy de Metrovalencia en la estación de Aeroport

Els usuaris de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) van interposar durant l’any passat un total de 2.339 reclamacions relacionades amb el servei del metro i del tramvia de València.

D’aquestes, 1.818 hi van entrar per escrit i 521 a través de la pàgina web. Per comparació a l’exercici anterior, les queixes han augmentat un 20% a causa, principalment, de les vagues que va haver-hi el 2015, tal com han explicat fonts de l’entitat.

Per apartats, les qüestions relatives al peatge (targeta sense contacte, les màquines expenedores i validadores) en van comportar el 29,40%, amb 688 reclamacions. Pel que fa al sistema tarifari (normes d’utilització i de taquillatge) en van representar el 21,30%, amb 499 escrits.

En tercera posició hi ha el funcionament del servei (aglomeracions, retards i compliment d’horaris) que en va arribar al 18,20%, amb 426 reclamacions.

Hi segueix l’atenció al client (informació als viatgers, inclosa la senyalització i el tracte del personal), que en va suposar el 13,30%, amb 311 expedients. Finalment, quant a instal·lacions i material mòbil (confortabilitat o deficiència en estacions i en trens, i accessibilitat), en va ascendir al 10%, amb 236 reclamacions.

Per línies, la Línia 1 (Bèera-Castelló de la Ribera), amb 940 reclamacions, lidera el nombre de queixes globals dels clients, fet que comporta el 40% del total, seguida de la Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport), amb 807 i un pes específic del 34,5%.

Hi segueixen la Línia 4 (Mas del Rosari-Doctor Lluch), amb 208 i un 9%; la Línia 5 (Marítim Serradora-Aeroport), amb 112 i un 5%; la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda), amb 104 i un 4,5%; la Línia 7 (Marítim Serradora-Torrent Avinguda), amb 49 i un 2%; la Línia 9 (Alboraia Peris Aragó-Riba-roja de Túria), amb 22 i un 1%; la Línia 6 (Tossal del Rei-Marítim Serradora), amb 15 i un 0,6%; i, finalment, la Línia 8 (Marítim Serradora-Marina Reial Joan Carles I), amb 5 observacions i un 0,2%.

Les dones, les que més reclamen

Les persones que reclamen en Metrovalència són majoritàriament dones, amb un 58% enfront del 42% d’homes. El període d’edat que hi predomina és el de 41 a 65 anys, amb el 37%.

Altres segments serien entre 26 i 40 anys, el 34%; de 0 a 25 anys, el 25% i de més de 65 anys, el 4%. Quant al motiu del viatge, hi predomina la faena, amb el 46%, seguit dels estudis, amb el 15%, i l’oci, amb el 12%.

Per tant, el perfil del reclamant seria dona, entre 41 a 65 anys i que hi viatja per qüestions de faena.

Muy Bien, has hecho Like

¿Qué tipo de error has visto?
¿La sugerencia que quieres realizar no está entre estas opciones? Puedes realizar otro tipo de consultas en eldiario.es responde.
Error ortográfico o gramatical Dato erróneo

¡Muchas gracias por tu ayuda!
El equipo de redacción de eldiario.es revisará el texto teniendo en cuenta tu reporte.

Comentar

Enviar comentario

Comentar

Comentarios

Ordenar por: Relevancia | Fecha