Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

La tranquil·litat i la plena oferta del Mercat Central de València davant de la psicosi en els supermercats

Un lloc de fruites i verdures en el Mercat Central

Carlos Navarro Castelló

València —

0

La crisi del coronavirus unit a la declaració de l’estat d’alarma decretat pel Govern a tot Espanya, han generat una psicosi que ha derivat en un devessall de clients en els

supermercats valencians.

No obstant això, les imatges de les seues estanteries i neveres arrasades, malgrat que es reposen cada dia, contrasten amb el clima de tranquil·litat i amb l’absència de problemes de proveïment en el que és considerat amb el gran rebost de València, el Mercat Central, així com en la resta dels mercats municipals de la ciutat (vegeu el vídeo).

I és que, des del dilluns 15 de març, tant Consum com Mercadona es van veure obligats a prendre mesures de seguretat per protegir tant els seus treballadors com els mateixos clients davant la massificació i el comportament a vegades incívic de molts d’ells.

D’una banda, la cooperativa valenciana va prohibir la compra de més de sis productes d’una mateixa referència. Així doncs, les caixes no deixen passar un mateix compte amb aqueix nombre d’articles. A més, han reduït l’horari d’obertura dues hores i mitja, i ara obrin des de les 10.00 hores fins a les 20.00 hores. També s’hi limita l’accés quan se supera un aforament determinat per garantir les distàncies de seguretat.

En el cas de Mercadona, va anunciar també una limitació d’aforament per a donar compliment a les distàncies de seguretat d’un metre i també s’ha reduït l’horari d’obertura al públic de 9.00 a 20.00 hores.

En el cas del Mercat Central, més enllà que les parades que no són de venda de producte fresc d’alimentació no estan obertes, la normalitat és la nota dominant.

Fonts de l’Associació de Venedors han explicat que cada dia es fa “una tasca escrupolosa de neteja, mitjançant l’ús de desinfectant en les zones comunes (sòl, baranes, passamans i banys) i que els venedors netegen amb la mateixa cura les seues parades cada dia”.

Les mateixes fonts han assegurat que “al llarg de l’última setmana, els que han acudit al Mercat a comprar han pogut fer-ho amb normalitat i hi han accedit sense problemes utilitzant, en gran manera, el pàrquing. A més, el servei a domicili, triat per molts valencians davant les recomanacions d’evitar desplaçaments, ha registrat increments importants respecte d’una setmana habitual”.

Així doncs, el nombre de clients que han utilitzat el servei a domicili ha augmentat en un 45% (incloent-hi els que fan la compra en el Mercat i demanen que els la duguen a casa; compra telefònica i en línia). La compra en línia ha crescut en un 50%, gràcies a la renovada pàgina web del Mercat, que permet donar resposta a les persones que volen adquirir els seus productes sense desplaçar-se.

Des de la Regidoria de Comerç de l’Ajuntament de València han afirmat que en la resta dels mercats municipals de la ciutat la situació és molt similar a la del Mercat Central, és a dir, “de tranquil·litat i ple proveïment”. A més, han afegit que en algun sí que s’han registrat repunts en l’afluència de clients, però sense arribar en cap cas a situacions de massificació.

Etiquetas
stats