Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

L’AVE a Elx i Oriola acumula 16 mesos de retard

Estació provisional de l'AVE a Alacant.

Rubén Peñalba

L’AVE a Elx i Oriola acumula un retard de 16 mesos, segons denuncia el PSPV en un estudi sobre les inversions ferroviàries de l’executiu de Mariano Rajoy a Alacant des que va assumir el poder al desembre del 2011.

En el document, a què ha tingut accés eldiario.es/cv, se subratlla que l’Alta Velocitat (LAV) ferroviària a Múrcia –que ha de passar inexorablement per Elx i el Baix Segura–, hauria d’haver estat a punt al desembre del 2014, però el mateix Ministeri de Foment va ajornar la inauguració al desembre del 2015 i encara, denuncien els socialistes després de la visita de la ministra Ana Pastor la setmana passada a Alacant, “continua sense concretar una data per a la posada en servei”.

El PSPV lamenta que el retard afecte el sud de la província, perquè la línia es va concebre “dins d’una macroobra que pretenia fer arribar la LAV a València, Alacant i Cartagena, passant per Villena, Elx-Crevillent”.

En total, recorden que es tracta de 955 quilòmetres i més de 12.410 milions d’euros d’inversió. Els socialistes asseguren que el gros de la inversió és atribuïble als governs de José Luis Rodríguez Zapatero, que va invertir 6.600 milions en el tram Madrid-Conca-Albacete/València i 1.920 milions en el tram Albacete-Alacant.

Davant d’això, emfatitzen que els ‘populars’ des del novembre del 2011 només van haver d’injectar 50 milions d’euros en els 34 quilòmetres en què faltava instal·lar la catenària.

Corredor Mediterrani

Així mateix, des del PSPV es lamenten que el PP de Rajoy haja destinat “més de 200 milions d’euros per al Corredor i la Línia d’Alta Velocitat el 2014 i el 2015” que, segons assenyalen “no es van executar”.

Precisament sobre el Corredor, l’informe apunta que “no s’han definit ni els ZAL de Villena, ni de Sant Isidre, ni la connexió amb el port, ni una possible parada de càrrega a Elx”, per la qual cosa expliquen que es pot donar la situació que el Corredor estiga en funcionament i no puga “parar” en “cap punt” de la província, de manera que “les indústries i el sector agroalimentari de la comarca i la província no puguen utilitzar-lo plenament pel fet de no tenir aquestes zones de càrrega i descàrrega”.

Etiquetas
stats