Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Els rodalia València-Castelló recuperen les freqüències al cap d’un any de calvari

Carlos Navarro Castelló

València —

El primer dia laborable en què Renfe ofereix el mateix servei de rodalia de la línia C-6 València-Castelló, anterior a l’inici de les obres d’implantació del tercer carril en el Corredor Mediterrani, transcorre amb relativa normalitat.

Entre els milers d’usuaris que cada dia utilitzen aquest servei per a desplaçar-se entre totes dues ciutats per motius laborals o per estudis, però, hi ha hagut queixes per retards en els serveis.

Sobre aquest punt, fonts de la companyia han comentat que tan sols hi ha hagut un comboi que ha eixit a les 8.15 hores de València i que, malgrat que ha estat uns quants minuts parat a Sagunt, ha arribat a Castelló “un minut abans de l’hora prevista”.

D’altra banda, han reconegut que, per les obres fetes i pels encreuaments amb els trens de llarga distància, hi ha trajectes que poden durar entre 4 i 15 minuts més que abans.

Han assegurat, però, que “progressivament els temps de tots els trajectes tornaran a ser els mateixos que abans de les obres”.

Les mateixes fonts han recordat que des del dissabte 12 de novembre la companyia ha reposat el servei que hi havia abans de l’execució de les obres esmentades, és a dir, 79 serveis entre totes dues ciutats, 39 trens en sentit València-Castelló i 40 trens en sentit Castelló-València.

A més, han destacat que la reposició del servei augmenta la freqüència de trens en hora punta, que comporta un tren cada 15 minuts i en hora vall cada 30 minuts, i que la companyia informa des de fa uns quants dies dels nous horaris per mitjà de la web i d’una campanya específica.

Aquesta línia de rodalia es va reduir significativament el setembre de l’any passat, que va baixar de 79 a 45 trens a causa de les obres esmentades, tot i que, per a compensar aquesta reducció, Renfe va habilitar 10 serveis d’autobús per sentit entre Castelló i València.

Això va generar una autèntica allau de queixes entre els usuaris pel servei tan deficient que es prestava, amb retards freqüents i trens massificats.

Etiquetas
stats