Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Els col·egis valencians registren un 15% més de casos d’assetjament escolar

Uns xiquets arriben al col·legi

Carlos Navarro Castelló

València —

L’assetjament escolar és, sens, dubte un de les principals alifacs a combatre pel sistema educatiu actual.

En el cas de la Comunitat Valenciana, fonts de la Conselleria d’Educació han informat que durant el curs passat (2015-2016) es van registrar 3.406 incidències de qualsevol mena, la qual cosa suposa un increment del 15% respecte del curs anterior.

Les mateixes fonts han afegit que, segons el registre central d’incidències de la convivència (PREVI) creat per a controlar aquestes situacions, un 61,62% dels casos van ser violència verbal, un 56,13% van correspondre a violència física, acompanyada de verbal en alguns casos, un 7,4% van ser violència sexual, i un 10,36% violència per exclusió.

Des d’Educació han destacat que, pel que fa al ciberassetjament, es van registrar un 7% de casos (la mitjana europea és d’un 8%). En més de la meitat (un 54,1%) les persones implicades van ser alumnes dels centres, i en un 2,8% dels casos hi havia persones alienes al centre (majoritàriament familiars).

Davant d’aquestes dades, la Conselleria que dirigeix Vicent Marzà no s’ha quedat de braços plegats i, per tractar de frenar aquestes situacions durant aquest curs, ha creat les unitats d’atenció i intervenció (UAI) dins del programa PREVI.

Així, per primera vegada hi haurà uns equips de treball amb personal específic dedicat a la prevenció de la violència escolar i a l’actuació en el cas de les incidències més greus.

D’aquesta manera, cada una de les UAI estarà formada per un inspector d’Educació i un assessor tècnic docent que serà un professor de l’especialitat d’Orientació Educativa.

També s’hi podran incorporar altres assessors tècnics docents que es consideren imprescindibles per a reforçar el treball de la Unitat.

De fet, el nombre de membres de les UAI variarà en cada Direcció Territorial, en funció del nombre de centres que s’atendran i del nombre d’incidències registrades el curs anterior.

Així doncs, en la Direcció Territorial d’Alacant la UAI comptarà amb 3 persones, per a atendre els més de 1.000 centres de les comarques alacantines, la UAI de Castelló amb 2 persones per als 400 centres amb què compta, i la UAI de València amb 4 persones per als prop de 1.600 centres que té adscrits a la seua Direcció Territorial.

Aquestes unitats d’atenció i intervenció seran uns equips d’intervenció especialitzada en promoció de la convivència i en prevenció de la violència escolar.

La seua tasca serà assessorar la comunitat educativa, en general, i les institucions implicades. Això es durà a terme per prevenir possibles situacions que pogueren tenir conseqüències en la convivència dels centres educatius.

A més de prevenir, l’objectiu de les UAI serà també atendre i intervenir, de manera personal i pràctica, en situacions d’especial dificultat, gravetat o repercussió sobre la convivència d’un centre, registrades en el Registre Central d’Incidències.

Noves tecnologies contra l’assetjament escolar

Les noves tecnologies també poden ser una eina útil per a frenar l’acaçament. Com ja va informar eldiario.es, el col·legi concertat Sagrada Familia Patronato de la Juventud Obrera, situat a València, és el primer en què s’ha implantat la plataforma tecnològica ZeroAcoso amb vista a aquest curs, per decisió del mateix centre.

Aquest sistema permet prevenir possibles casos d’assetjament escolar mitjançant un servei de missatgeria anònim a través del telèfon mòbil a què poden accedir alumnes, pares i professors, els quals es connecten amb psicopedagogs professionals a qui poden consultar o traslladar possibles episodis.

Els responsables de ZeroAcoso asseguren que han presentat aquest sistema davant de la Conselleria d’Educació amb vista a implantar-lo en centres públics, però que de moment no han rebut resposta.

Etiquetas
stats