Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

FGV porta a la Fiscalia els 14 milions en sobrecostos per la compra de trens en les etapes de Zaplana i Camps

L'estació de Xàtiva de Metrovalència

Carlos Navarro Castelló

València —

Els sobrecostos indegudament justificats i les irregularitats administratives en els processos de compra de trens per a Metrovalencia en les etapes de Zaplana i Camps com a presidents del Consell acabaran en els jutjats.

Així ho ha decidit aquest dilluns el Consell d'Administració de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) després d'analitzar i contrastar l'auditoria externa realitzada fa unes setmanes amb un informe intern encarregat per a corroborar totes les anomalies detectades.

Com va informar eldiario.es, l'informe destaca l'aparició de sobrecostos sense estar degudament justificats per un valor d'al voltant de 14 milions d'euros entre els anys 2000 i 2007.

A més, la direcció de l'empresa no va aplicar a les adjudicatàries penalitzacions per valor de 1,3 milions d'euros pels retards en el lliurament de trens, els terminis dels quals en molts casos van ser modificats.

El document qüestiona també la compra l'any 2007 de 42 trens (22 de quatre vagons, més 20 cotxes remolques intermedis) per un valor de 186 milions d'euros, ja que l'objecte del contracte de la compra dels trens era cobrir la prolongació de la línia 1, quan dita prolongació ni tan sols s'havia licitat.

L'esmentat projecte es va presentar a les poques setmanes de l'accident de metro que va deixar el 3 de juliol de 2006 a València 43 morts i 47 ferits i consistia a eliminar la corba de l'accident (entre plaça d'Espanya i Jesús) mitjançant la prolongació de la línia 1 des de plaça d'Espanya fins a la nova Fe. Una actuació que no solament no s'havia licitat en el moment de la compra dels trens, sinó que mai s'ha executat.

Etiquetas
stats