Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

La fórmula Mercadona per a la seua paella “a punt per a menjar” duplica la facturació del seu proveïdor valencià de caldo i ingredients

Juan Roig, en una secció de la seua nova aposta “a punt per a menjar”.

Sergi Pitarch

0

L’empresa de Catarroja Gastraval SL porta una carrera meteòrica després d’haver eixit del concurs de creditors el 2017. L’empresa d’Evelio Hoyos ha aconseguit servir a nombrosos proveïdors i internacionalitzar els seus productes, però el 2018 i el 2019, arran de la seua aliança amb Mercadona per a servir-li el caldo i els ingredients per a la seua paella “a punt per a menjar” li ha permés duplicar la facturació en un sol exercici, dels 4,2 milions a 7,9 que en preveu l’any que tot just ha acabat, segons el seu informe de gestió depositat en el registre mercantil.

L’aposta estratègica de la firma de Juan Roig de menjars per a emportar s’ha implantat ja en 300 botigues i ha permés l’entrada de nous proveïdors d’aliments de V Gamma. Un d’ells ha sigut Gastraval, que és, juntament amb la fórmula de la paella de Mercadona –desenvolupada pels seus equips d’R+D+I –, l’artífex del fet que el plat valencià per antonomàsia siga el més demanat dels productes “a punt per a menjar”.

Mercadona ha aconseguit que en tots els seus supermercats es puga comprar paella acabada de fer. Per a fer això, i després de molts assajos, s’ha aconseguit que cada botiga puga elaborar en els seus forns un plat que està sent molt demanat. Al supermercat arriba el caldo i els ingredients i s’hi fa la cocció. Gastraval és el proveïdor dels aliments per a la paella valenciana, en els ingredients principals de la qual s’inclouen bajoquetes, pollastre i conill, mentre altres empreses subministren els arrossos de peix.

La recerca per al desenvolupament d’aquesta paella ha sigut tal que en cada regió manté una particularitat que s’adapta als gustos de la zona. No és igual la que se serveix a València que la servida a Madrid, encara que els ingredients principals es mantenen.

Gastraval, eixida del concurs amb èxit

En els seus comptes del 2018, l’empresa de Evelio José Hoyos relata com ha aconseguit eixir del concurs de creditors al març de 2017 amb una quitació del deute del 50% i un increment de la facturació del 135% del 2015 al 2018, que ha passat d’1,8 milions a 4,2 en ingressos. Açò del 2019 ha sigut l’explosió que li permetrà, segons el seu informe de gestió, complir el pla estratègic i pagar el deute.

Una de les causes principals del seu èxit ha sigut la seua vocació d’internacionalització, però també la recerca en productes de V Gamma. L’empresa ha rebut una subvenció de la Conselleria d’Agricultura de 360.000 euros per a un projecte d’inversió d’una planta d’aliments precuinats.

Evelio Hoyos, un dels puntals de la valenciana d’inversió Gedesco, controla Gastraval a través de les societats Tecnofoods i Similar Investments, que es reparteixen el 33% i el 66% de la propietat, respectivament. Gastraval és, al seu torn, propietària de Caloret Valencià SL. El 2018, Hoyos va cobrar sou en Gastraval com a director comercial, 46.999 euros previstos en l’informe de gestió.

Hoyos i Carrascosa en Poder Valenciano SL

El nom Caloret Valencià SL és molt cridaner, perquè recorda l’eixida de to de la difunta Rita Barberá en un acte públic davant milers de fallers el 2015. En aquest sentit, Hoyos ha tingut altres empreses amb noms vinculats a la política valenciana, com ara Poder Valenciano SL. En aquesta societat i en Madison Media, Hoyos va compartir accionariat amb el que va ser cap de gabinet i posterior secretari general de Presidència amb Eduardo Zaplana, Jesús Sánchez Carrascosa. Aquests projectes empresarials se’n van anar en orris.

Etiquetas
stats