Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Pedro Sánchez, el candidat que aposta més fort pel Corredor Mediterrani

Obres del tercer carril del Corredor Mediterrani.

Carlos Navarro Castelló

El Corredor Mediterrani és una de les infraestructures més importants per al desenvolupament econòmic de la Comunitat Valenciana.

La infraestructura està actualment en obres amb una inversió de 6.350 milions d’euros entre els anys 2012 i 2016, en què ha governat Mariano Rajoy.

Malgrat aquestes xifres, en el cas de la Comunitat Valenciana el Govern va optar per una solució low cost, com és el tercer fil entre València i Castelló, és a dir, la instal·lació d’un rail per les vies de rodalia per a fer-les d’amplada internacional.

De fet, els mateixos tècnics de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) van desaconsellar aquest projecte, tal com van denunciar UGT i CCOO en eldiario.es.

Les obres estan causant innumerables problemes en la línia de rodalia entre València i Castelló, amb talls de servei que cobreixen trens llançadora, i actualment és una incògnita la data de finalització d’aquest tram.

Davant d’aquest panorama en un projecte que es considera clau des de tots els sectors de la Comunitat, els diferents candidats a la presidència del Govern han promés impulsar-lo en els pròxims quatre anys, els uns amb més concreció que els altres. Així doncs, heus ací què han dit sobre això:

Pedro Sánchez (PSOE): és el que ha concretat més el seu compromís amb el Corredor. En la seua visita a Ximo Puig el 19 de maig passat, es va comprometre per escrit a accelerar “les obres de posada en marxa del Corredor Mediterrani des d’Almeria fins a la frontera francesa, establint un calendari per a l’execució d’obres en els diversos trams i les dates d’acabament corresponents, inclosa la finalització de les línies d’alta velocitat Castelló-València, València-La Encina i Monfort-Múrcia. Tots els trams clau del Corredor es licitaran durant la pròxima legislatura”. A més, afig que es compromet a licitar “en el primer tram de la legislatura el túnel passant de València i el projecte Avant d’Alacant”.

Albert Rivera (Ciutadans): encara que amb menys concreció, Albert Rivera es va mostrar ferm en la defensa del Corredor en el seu míting de València del 12 de juny el passat. Rivera es va comprometre a prioritzar “infraestructures necessàries com el Corredor Mediterrani, com a impuls decisiu en el creixement de l’economia valenciana, increment de les exportacions i augment de la competitivitat de les empreses”. Per al líder de Ciutadans el Corredor Mediterrani “és una obra que necessita fons europeus, però també finançament de l’Estat espanyol, i per a Ciutadans serà prioritari”.

Pablo Iglesias (Podem): en les seues diferents intervencions ha fet una defensa “del servei públic i no de negoci estricte”. Així, el líder de Podem és partidari de promoure “les xarxes que permeten desplaçaments transversals, sense passar per Madrid”. En el cas valencià, segons Iglesias, “el Corredor Mediterrani, juntament amb el Corredor Sagunt-Saragossa-Bilbao són estratègics”.

Mariano Rajoy (PP): és el partit responsable de les actuacions que s’han dut a terme fins ara. En els últims quatre anys s’ha mogut entre l’ambigüitat a l’hora de prioritzar el Corredor Mediterrani davant del Central, a pesar que des de la Unió Europea l’han urgit a agilitzar la infraestructura mediterrània. En el seu míting del 10 de juny passat a Torrevella, es va limitar a dir que “el repte ara és el Corredor Mediterrani, que està molt ben dotat en els pressupostos del 2016”. No obstant això, Rajoy ha de fer encara un seus últims mítings a València, el pròxim 24 de juny. Una cita en què es posarà de manifest si aposta d’una vegada per sempre pel Corredor o manté inversions amb comptagotes.

Etiquetas
stats