Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
La confesión de la pareja de Ayuso desmonta las mentiras de la Comunidad de Madrid
El plan del Gobierno para indemnizar a las víctimas de abusos agita la Iglesia
Opinión - El pueblo es quien más ordena todavía. Por Rosa María Artal

Puig reclama el corredor mediterrani davant de les temptacions “neocentralistes”

Ximo Puig i Joan Ribó, en l’acte de reivindicació del corredor mediterrani

Voro Maroto

València —

El govern valencià ha reunit una gran part de la societat civil per reivindicar la construcció immediata del corredor mediterrani, una infraestructura ferroviària vital per a exportar les mercaderies de la Comunitat Valenciana a Europa per tren.En un acte solemne, que en recordava un altre de semblant que va visualitzar la petició de la Generalitat de millor finançament, el president de la Generalitat, els alcaldes d’Alacant, Castelló, Elx i València i líders empresarials han exigit respostes immediates al govern central a través d’un manifest.

La declaració demana inversions ràpides al govern central, que fa dos anys es va comprometre que la infraestructura estiguera operativa just ara, al desembre del 2015. A pesar de les promeses, no hi ha data per acabar-la, tot i que Mariano Rajoy es va comprometre el dissabte passat a València a finalitzar el projecte durant la pròxima legislatura. Els líders polítics i valencians no se’n fien.

Ximo Puig ha recordat que el corredor mediterrani (que connectaria Andalusia amb la frontera francesa passant per Múrcia, la Comunitat Valenciana i Catalunya) donaria servei a un territori amb el 47% de les empreses i la producció del 63% de les mercaderies d’Espanya i que seria el setéEstat de la Unió Europea en termes de PIB (riquesa) i població.

Per això, diu, “frenar el corredor mediterrani seria un negoci pèssim per a Espanya”. El president de la Generalitat ha clamat contra la “radialitat centralitzadora” i les “temptacions neocentralistes” en referència a la configuració de les infraestructures al voltant de Madrid, que ha donat prioritat a l’eix ferroviari atlàntic contra els informes de la Unió Europea.

“No és propi de països moderns i avançats que a Espanya, que té una de les xarxes d’alta velocitat més importants d’Europa, la segona [Barcelona] i la tercera ciutat [València] no estiguen connectades”, ha recordat Puig per reforçar la seua posició. El Consell actual ha estat molt crític, a més del finançament amb les inversions que l’Estat destina a la Comunitat Valenciana.

Els empresaris també consideren vital el corredor mediterrani per a guanyar competitivitat i crear ocupació i riquesa. “És inadmissible que aquesta infraestructura estiga postergada”, assegura Joan Amorós, president de Ferrmed, un lobby empresarial amb seu a Brussel·les. “Va en contra de l’economia espanyola” que una via que hauria d’estar ja operativa des de França fins a la Comunitat Valenciana “estiga parada a Castellbisbal (Barcelona)”.“Ja arriba el moment de passar a l’acció”, ha afegit. L’acció és, de moment, un manifest.

Etiquetas
stats