Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
La confesión de la pareja de Ayuso desmonta las mentiras de la Comunidad de Madrid
El plan del Gobierno para indemnizar a las víctimas de abusos agita la Iglesia
Opinión - El pueblo es quien más ordena todavía. Por Rosa María Artal

2.800 docents més per a atendre els 783.565 alumnes que comencen el curs en Infantil i Primària

El conseller d’Eduación, Vicent Marzà, durant la roda de premsa sobre l’inici del curs escolar

Miguel Giménez

València —

El conseller d’Educació, Vicent Marzà, ha anunciat els tres eixos al voltant els quals pivota el curs escolar que dijous que ve, 8 de setembre, comença en Infantil i Primària: la qualitat, “implicant la comunitat educativa”; la innovació, “amb una millora i una avaluació contínues del sistema”; i la igualtat, “reduint les desigualtats”.

Sota el lema ‘Escola pública, garantia de qualitat’, Marzà ha explicat en roda de premsa que l’educació sostinguda amb fons públics “no ha de discriminar i ha de garantir la igualtat d’oportunitats”. Per a fer-ho, s’han creat 2.871 places de docents noves, amb la qual cosa se’n recuperen un 57% de les 5.000 que van desaparéixer “a causa de les retallades del PP”.

Així, dijous que ve inicien les classes un total de 783.565 alumnes –aproximadament un 8% més que el curs passat, uns 8.000 xiquets– que seran atesos per 66.900 professors. A més, s’han edificat sis centres nous – 26 col·legis més estan en procés de construcció– a Alacant, Altea, Oriola, Benicarló, Onda i Paiporta. “Amb això –ha dit el conseller– hem reduït les ràtios d’alumnes per aula per segon curs consecutiu, i s’han deixat en 22,7 xiquets per classe, i tot això a pesar de l’ infrafinançament que pateix la Comunitat Valenciana”.

Aposta per l’estabilitat

Una de les apostes de la Conselleria és dotar d’estabilitat la plantilla docent, amb 5.417 professors amb plaça definitiva, amb un increment del 18% en col·legis i del 445% en els centres de secundària. A més, es treballa en l’elaboració d’una nova ordre de plantilla amb vista a la planificació i la distribució del professorat i s’ha reduït el temps d’espera per a les substitucions de vint dies a deu, “ho hem reduït en un cinquanta per cent, però encara és millorable”, apunta Marzà, que ressalta que això ha permés que hi haja 1.200 interins més treballant. També es creen 69 places d’auxiliars administratius per a atendre als centres de més de tres línies –i servir de suport als de dues línies pròxims– amb l’objectiu de reduir la càrrega burocràtica dels equips directius.

Altres mesures

La Conselleria d’Educació també reforça la formació del professorat, a través dels Cefire (onze territorials i sis d’específics), la creació d’unitats d’atenció i d’intervenció territorial per a prevenir conflictes o l’elaboració del decret de plurilingüisme, en què es treballa a hores d’ara i que es pretén aplicar de manera progressiva a partir del curs 2017-2018.

De la mateixa manera, es manté l’aposta per l’educació de 0 a 3 anys, que ha vist que s’ha incrementat la matrícula en un 4% (37.665 alumnes), i s’augmenten les aules de dos anys. Així mateix, ha destacat Marzà l’èxit del programa #XarxaLlibres, en què participen 360.000 alumnes, el cent per cent dels centres públics i el 73% de la concertada –“no compartim la decisió del 27% dels centres concertats que no han volgut participar en el programa”–, i l’augment del pressupost per a beques de menjador (22% i un 5% més de beneficiaris), transport (66%) i l’abonament infantil (10% i 1.600 famílies beneficiades, un 4,5% més).

Etiquetas
stats