Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

La Diputació iniciarà en 2018 les obres de la variant nord de Bétera per a evitar el col·lapse de trànsit al municipi

Jorge Rodríguez, president de la Diputació, i Pablo Seguí, diputat de Carreteres

Toni Cuquerella

La Diputació de València iniciarà en les pròximes setmanes el procés de licitació de la variant nord de Bétera, un projecte que permetrà traure del casc urbà els més de 12.000 vehicles que transiten diàriament de mitjana per la travessia de la CV-310 que travessa el municipi. D'aquesta manera, la corporació que presideix Jorge Rodríguez dóna resposta a una reivindicació històrica de Bétera, convertint en realitat un projecte la inversió del qual ronda els 16 milions d'euros i que començarà a executar-se en 2018.

En el casc urbà de Bétera conflueixen tres carreteres d'elevada intensitat de tràfic: la CV-310, que procedent de València discorre cap a Nàquera i Serra, la CV-336 cap a Sant Antoni de Benaixeve i la CV-333 cap a Olocau. Els vehicles que accedeixen per aquestes vies interurbanes amb intenció de continuar el seu trajecte, han de travessar el municipi per una travessia que discorre per carrers estrets, la qual cosa suscita situacions compromeses en el pas de vehicles pesats, llargues retencions i molèsties constants als veïns.

Aquestes molèsties es veuen agreujades per l'elevada intensitat de circulació que, com assenyala el diputat de Carreteres, Pablo Seguí, “suposa un risc afegit per a la seguretat vial i és el principal motiu que ha portat a la Diputació a prioritzar l'execució d'una actuació que donara solució al problema”.

Per a açò, després d'estudiar fins a 4 alternatives diferents, l'Àrea de Carreteres i Infraestructures ha decidit dur a terme la denominada ‘Variant Nord de Bétera, fase 1’, que discorre des del sud-est al nord del nucli urbà, connectant la carretera procedent de València amb la CV-310 cap a Nàquera i Serra. Aquesta solució no solament evitarà el pas per la travessia actual, sinó que facilitarà els accessos al municipi des de la carretera i als Polígons Industrials de L'Horta Vella i El Pla. Per a açò, es distribuiran al llarg del traçat de 4.700 metres un total de 4 glorietes que, al costat de les vies de servei laterals, proporcionen el control total d'accessos a la carretera.

La nova variant tindrà una secció tipus de 7 metres de calçada, a les quals s'afegiran vorals d'1,5 metres i bermes de 0,50. Així mateix, i seguint amb la filosofia de la Diputació de València de promoure la mobilitat ciclopeatonal i la seguretat vial dels usuaris no motoritzats, es crearà en la marge esquerra una via ciclopeatonal de 2,30 metres d'amplària i segregada físicament de la carretera.

Una reivindicació històrica

A l'octubre de 2005 es va signar el conveni de col·laboració entre la Generalitat i la Diputació de València per al desenvolupament de la xarxa viària de titularitat provincial, que fa referència a les actuacions a executar per la Diputació subvencionades per la Conselleria d'Infraestructures i Transport, que en resum són les obres prioritàries per qüestions de seguretat vial. L'actuació en la CV-310 estava inclosa en aquest conveni.

Dos anys després, en vespres electorals, el Consell va anunciar l'inici immediat de les obres de la coneguda com a Variant Nord de Bétera, un projecte inclòs en el Pla d'Infraestructures Estratègiques 2004-2010, any aquest últim en el qual tampoc va haver partida per a la construcció d'aquesta carretera que desviara el tràfic del nucli urbà de Bétera. En 2011 la Diputació arreplegava aquestes obres dins de la seua col·laboració amb la Generalitat, però dos anys després s'inaugurava la remodelació de la CV-336 entre Bétera i Sant Antonio de Benaixeve, sense rastre de la Variant Nord que han seguit reclamant tots aquests anys els responsables del govern local de Bétera, tant a Diputació com a Conselleria.

Ara, 12 anys després d'aqueix conveni segellat entre ambdues administracions en el qual s'incloïa aquesta variant com a actuació prioritària, la Diputació dóna resposta a la mateixa a través de l'àrea de Carreteres que dirigeix Pablo Seguí, en la línia del reforç de la seguretat en les vies de titularitat provincial marcada per Jorge Rodríguez al començament de la legislatura.

Etiquetas
stats