Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
Una denuncia de la extrema derecha lleva al límite al Gobierno de Sánchez
Crónica - El día que Sánchez se declaró humano. Por Esther Palomera
Opinión - El presidente Sánchez no puede ceder

La Generalitat Valenciana no contractarà amb mitjans que publiquen anuncis de prostitució

Anuncis de prostitució d'un periòdic generalista.

Laura Martínez

El manual per a la lluita contra la violència masclista promogut per l'Executiu valencià inclou una sèrie de clàusules que comprometen l'Administració i els mitjans de comunicació. Encara que sense data marcada per a la seua aplicació, les entitats subscrites han centrat bona part de l'atenció a eradicar la publicitat sexista i els continguts que contribuïsquen a la reificació de la dona.

Al marge de les declaracions d'intencions (contribuir a la igualtat, fomentar la no discriminació per raons de sexe...), en el pacte destaquen unes línies roges envers els mitjans de comunicació. En concret, la mesura 17 de l'eix número 4: “Les administracions públiques valencianes no contractaran i /o subvencionaran mitjans de comunicació que utilitzen la reificació de les dones i la prostitució”.

Una línia en la qual insisteix el Consell, ja que des de Presidència també es comprometen a crear clàusules socials per a desestimar la contractació de l'Administració amb empreses i mitjans de comunicació que continga publicitat “de caràcter sexista, masclista i que fomente la prostitució”. Així mateix, es preveu la creació d'una guia de comunicació no sexista i l'actualització del manual 'Notícies de llaç blanc', editat per la Unió de Periodistes Valencians el 2002 a manera de llibre d'estil i amb informació legal, que encara conserva la denominació “violència domèstica”.

A més, l'acord insta a la societat a realitzar denúncies col·lectives a través d'associacions de consumidors i entitats feministes davant els anuncis publicitaris sexistes i de prostitució. La publicitat sexista és un bon negoci per als diaris i, malgrat l'opacitat de les dades, s'estima que un diari de tiratge nacional pot aconseguir 5 milions d'euros l'any per promocionar cossos de dones com a objecte sexual.

Etiquetas
stats