Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

El ministre de Foment deixa en l’aire els terminis de la posada en marxa del Corredor Mediterrani

Carlos Navarro Castelló

València —

El nou ministre de Foment, Íñigo de la Serna, no ha fet molta llum a les ombres que planegen sobre els terminis d’execució i posada en marxa del tercer carril del Corredor Mediterrani en passar per la Comunitat Valenciana.

De la Serna ha fet aquest dimecres un viatge de proves entre les estacions de Joaquín Sorolla a València i la de Sagunt, acompanyat, entre altres autoritats, per l’alcalde de la capital, Joan Ribó, per la consellera d’Obres Públiques, María José Salvador, i pel delegat del Govern, Juan Carlos Moragues.

En arribar a l’estació de Sagunt, l’alcalde de la localitat, Josep Francesc Fernández (Compromís) ha rebut la comitiva, mentre que a la vesprada el ministre es reunirà amb el president del Consell, Ximo Puig.

Així, sobre les obres del tercer carril del Corredor entre València i Castelló que suposarà l’arribada de l’AVE a la capital de la Plana, De la Serna ha informat que les obres acabaran a finals de març.

No obstant això, ha afegit que una vegada enllestides hi haurà un període de proves de la nova infraestructura necessari per motius de seguretat que es prolongarà durant “uns quants mesos”, per la qual cosa no ha pogut precisar una data aproximada per a la posada en funcionament, encara que ha garantit que serà “al llarg del 2017”.

L’obra acumula ja un any de retard, ja que la primera data de finalització de les obres que va donar l’antecessora de De la Serna en Foment, Ana Pastor, va ser el desembre del 2015.

De la Serna ha volgut deixar clar que “el compromís del Govern d’Espanya amb el Corredor Mediterrani és ferm i prioritari, com ha deixat clar el mateix president Mariano Rajoy”.

El ministre ha anunciat que està acabat el projecte per a unir el Corredor amb el port de Sagunt “en una inversió que supera els 30 milions d’euros”.

Per la seua banda, l’alcalde de València, Joan Ribó, ha agraït a De la Serna la visita i el seu interés per conéixer l’estat i la situació de les infraestructures ferroviàries valencianes: “Esperem que siga un punt d’inflexió en el Govern i que mire més a la Mediterrània en les seues inversions”.

Ribó ha comentat que durant el trajecte han passat pel túnel de la Serradora, un dels punts conflictius que podria saturar-se amb la posada en marxa de l’AVE a Castelló, tal com ha traslladat al ministre.

L’alcalde ha assegurat que València reivindicarà “el soterrament de les vies des de l’autovia del Saler fins al llit del riu i la necessitat imprescindible que el túnel passant es pressuposte i es pose en marxa per a evitar que els trens hagen de girar en redó una vegada arriben a l’Estació del Nord per a eixir-ne”.

Finalment, la consellera d’Obres Públiques, María José Salvador, després d’agrair també la visita del ministre, ha criticat que no s’haja optat per la doble plataforma abans que pel tercer carril que s’ha executat, una solució que “és experimental, ja que no s’ha aplicat en cap altre territori”.

Per aquest motiu, Salvador ha mostrat la seua preocupació sobre la gestió de la línia València-Castelló, que haurà de suportar els trens de Rodalia, regionals, mercaderies i AVE.

Etiquetas
stats