Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

La cadena Ser i els diaris de Prensa Ibérica van copar la publicitat del Govern valencià el 2017

Campanya 'Administració oberta' de la Generalitat Valenciana

Laura Martínez

València —

La Generalitat valenciana va duplicar el 2017 la despesa en publicitat institucional, que va arribar a 8,2 milions d’euros, segons les dades del Portal de Transparència. D’aquesta xifra, quasi la meitat s’ha tramitat a través de Presidència, que canalitza les despeses publicitàries de diverses conselleries.

La cartera de Ximo Puig, la segueix la de Sanitat, que va gastar 1,9 milions en mitjans. A una distància considerable està la Conselleria de Medi Ambient, que va invertir 796.000 euros en publicitat institucional. La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, que dirigeix Mónica Oltra, només gasta en mitjans 44.000 euros, ja que algunes de les seues campanyes es difonen a través de Presidència, i la Conselleria de Justícia no va gastar res directament en mitjans de comunicació el 2017.

El repartiment per suports revela que la major part de la inversió va ser a la premsa impresa, amb més de 1,4 milions d’euros entre totes les conselleries, mentre que els diaris digitals (els nadius i les webs) van rebre 940.562 euros.

La Ser dobla Onda Cero i triplica la Cope

La Cadena Ser, en conjunt, va rebre de la Generalitat el 2017 un total 366.473 euros, a què cal sumar la publicitat en emissores del Grupo Prisa com ara Máxima FM, Cadena Dial i Los 40. El resultat agregat és de 407.357 euros. La cadena de Prisa s’emporta la major part de la publicitat en ràdio i duplica Onda Cero, que va rebre 181.716 euros, als quals cal sumar 23.366 euros d’Europa FM, amb la qual cosa en suma 205.082. La Ser va triplicar la tercera cadena de ràdio, la Cope, que va rebre 136.611 euros, als quals cal afegir-ne 10.249 de Cadena 100, la qual cosa dóna un total de 146.866 euros rebuts en publicitat de la Generalitat Valenciana el 2017.

Levante-EMV i Información, del Grupo Prensa Ibérica, arrasen en premsa impresa

Levante-EMVInformación, Els diaris Levante-EMV, de València, i Información, d’Alacant, tots dos del Grupo Prensa Ibérica, es van emportar el 2017 la inversió publicitària més gran de la Generalitat Valenciana en premsa impresa. El primer va rebre 378.382 euros, als quals cal sumar-ne 20.569 de Superdeporte. El segon va captar 245.822 euros en aqueix apartat. En tercer lloc es va situar Las Provincias, del Grupo Vocento, amb 201.381 euros de l’apartat de premsa impresa. El quart mitjà entre les capçaleres valencianes de premsa impresa va ser Mediterráneo, de Castelló, del Grupo Z, amb 179.192 euros.

El Mundo i La Razón, destaquen en la premsa de difusió estatal

El MundoLa Razón, La del diari El Mundo és, amb diferència, l’edició de periòdics de difusió estatal que més va recaptar en publicitat institucional del Govern valencià el 2017. El seu compte va ser de 143.196 euros. El segon va ser el rotatiu La Razón, amb 64.329 euros, seguit a molta distància per 20 minutos, amb 33.147 euros; El País, amb 18.944, i ABC, amb 5.777.

Dues publicacions en paper d’àmbit valencià com la revista Plaza, mensual del digital Valencia Plaza, i el setmanari El Temps, van rebre 15.996 i 14.358 euros, respectivament.

'Levante-EMV' i 'Información' copen també el repartiment de premsa digital

Aquests periòdics que copen la publicitat en paper van acaparar també la publicitat digital de la Generalitat el 2017. Així, els dos rotatius del Grupo Prensa Ibérica, Levante-EMV i Información, van recaptar 120.716 i 105.354 euros respectivament en aquest apartat. Els van seguir Mediterráneo, amb 82.206 euros, i Las Provincias, amb 76.378 euros.

També el mitjà imprés de difusió estatal que va captar més publicitat, El Mundo, va ser el primer entre els del seu tipus pel fet d’atraure publicitat a la seua web, amb 43.523 euros, seguit d’El País, amb 32.916 euros, 20 minutos, amb 26.358 euros; ABC, amb 18.263 euros, i La Razón, amb 17.440 euros.

'Valencia Plaza' rep el doble que 'eldiario.es' entre els mitjans nadius digitals

Si el 2016 Valencia Plaza va ser el digital nadiu més beneficiat, a poca distància d’eldiario.es, malgrat la seua difusió inferior, el 2017, va captar quasi el doble. Així, Valencia Plaza i Alicante Plaza, del mateix grup, van rebre en conjunt 64.518 euros, davant de 37.610 euros de publicitat institucional que va rebre eldiario.es.

El diari natiu digital de més difusió a Espanya, El Confidencial, va captar el 2017 un total de 16.859 euros de la Generalitat Valenciana. El diari digital en valencià La Veu va rebre 20.343 euros de publicitat institucional.

Una despesa de 43.000 en ‘The Guardian’

En les dades del Portal de Transparència destaca una despesa de 43.000 euros de la Generalitat Valenciana en el diari britànic The Guardian. En aquest mitjà es va publicar al novembre del 2016, amb motiu d’una fira de turisme, un suplement sobre la Comunitat Valenciana contractat per The Report Company, una empresa espanyola especialitzada a elaborar continguts. Aquell suplement va incloure una entrevista al president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, que va acudir a la fira.

Eldiario.es va produir en 2017 la sèrie audiovisual de 12 capítols de música en valencià 'Cançons de prop', amb la col·laboració de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, que no es comptabilitza en aquest document.

Etiquetas
stats