Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

La Diputació d'Alacant projecta una rotonda cada 600 metres de Xàbia a Jesús Pobre, al costat del Montgó

Imatge de l'estudi informatiu, on es marca en groc la ubicació de les rotondes projectades.

Sergi García

La Diputació d'Alacant prepara una obra viària que transformaria radicalment el tram de la carretera CV-735 entre La Xara (Dénia) i Xàbia, en concret en el tram que pertany al terme municipal xabienc. És a dir, des de Xàbia fins a l'ermita, a prop ja del desviament de Jesús Pobre. I la transformaria radicalment perquè el projecte consisteix fonamentalment en la construcció de fins a vuit rotondes en un tram de 4.840 metres de longitud. És a dir, una rotonda cada 600 metres.

Tot això amb l'afegit de tractar-se d'una carretera que travessa la zona d'amortiment d'impactes del PORN del Montgó, al costat del mateix parc natural. Els antecedents remeten al fet que sempre que s'ha intentat actuar sobre aqueixa carretera els projectes s'han topat amb el rebuig dels municipis afectats, i de col·lectius ecologistes. Especialment, el projecte que a la fi dels 90 es va idear per a ampliar la carretera i que fera les vegades d'enllaç directe a Xàbia des de l'AP-7.

Raons de seguretat vial

El projecte de la Diputació justifica l'actuació amb raons de seguretat vial. En concret, parla de facilitar l'accés als vials d'entrada a les urbanitzacions de la zona en condicions segures. Argumenta que és en les maniobres d'accés a aquestes urbanitzacions quan es produeixen nombrosos accidents.

Per això, l'estudi informatiu que ha sigut traslladat ja per la Diputació a l'Ajuntament de Xàbia perquè informe sobre aquest tema, dedica una bona part del seu contingut a justificar aqueixa necessitat de reforçar la seguretat. Assegura que en la carretera entre Xàbia i La Xara el tràfic és “intens” i la perillositat elevada. “Com a antecedents, existeixen diversos estudis de seguretat vial en aquesta carretera, havent-s'hi localitzat algun tram de concentració d'accidents TCA”, per la qual cosa resulta de gran interès abordar la situació per a trobar la millor solució“.

I la que es proposa per la consultora redactora de l'estudi informatiu és l'execució de vuit rotondes. “L'objectiu és l'eliminació dels girs a l'esquerra mitjançant la implantació de mini glorietes cada 500 metres, aproximadament”. Alhora, amb això es pretén reduir la velocitat de circulació per a adequar-la a la tipologia de la via, que té una velocitat màxima permesa en aqueix tram de 50 quilòmetres per hora.

En cas que es duga a terme el projecte, s'executarien dos tipus de glorietes. En sis d'elles, la illeta central tindria un diàmetre de 6 metres; en les altres dues, seria de 8 metres.

Etiquetas
stats