Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
La izquierda busca reconstruirse ante el nuevo ciclo político
El PP de Ayuso bloquea la investigación de los negocios de su pareja
Opinión - 'Un español cuenta algo muy sorprendente', por Isaac Rosa

Més esperes per al bus i per al metro de València per l’horari d’estiu

Un autobús de la EMT

Carlos Navarro Castelló

València —

Els milers d’usuaris de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) i de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) hauran d’armar-se de paciència en els mesos de juliol agost.

I és que, amb l’entrada en vigor de l’horari d’estiu, les entitats ajusten el servei a la caiguda de viatgers que es produeix sobretot per l’inici de les vacances escolars.

Així, en el cas de FGV, a partir de la data esmentada fins al 31 d’agost s’aplicarà de dilluns a divendres l’anomenat servei intermedi, que durant l’any funciona els dissabtes. Això suposa una reducció de servei els dies laborables del 22%. Els diumenges i festius es manté l’horari habitual de la resta de l’any.

Durant els mesos de juliol i agost l’entitat sol registrar una reducció mitjana del nombre de viatgers al voltant del 20% i del 40%, respectivament, fet que obliga l’empresa a adaptar l’oferta a la demanda real.

Quant a l’Empresa Municipal de Transports (EMT), encara que no han facilitat els percentatges de reducció de servei respecte del que s’ofereix de manera ordinària la resta de l’any, sí que han reconegut que al juliol i a l’agost es produeix una disminució en l’activitat de la ciutat amb un impacte especialment acusat en les línies que presten servei a les zones universitàries i centres educatius.

Així, durant l’any passat, el descens de viatgers en la xarxa d’EMT en el mes de juliol respecte del mes de maig va ser del 12% i del 38% a l’agost.

Així, segons els horaris que figuren en la web de l’EMT, hi ha línies que quasi dupliquen les esperes en funció de la franja horària.

Per exemple, la línia 89 (eixida des d’Eduard Boscà), una dels que té més viatgers, passa d’una freqüència en dies laborables entre 5 i 8 minuts al juny (de 13.00 a 22.00 hores) a freqüències de 6 a 9 minuts al juliol i de 9 a 10 minuts a l’agost en la mateixa franja horària.

La 28 puja de 6 a 9 minuts entre setmana al juny a freqüències de 9 a 14 minuts a l’agost, mentre els dissabtes passa de 9 a 14 minuts (juny) a esperes de 13 a 18 minuts (juliol i agost).

A pesar de tot, tal com han recordat des de l’entitat, el servei sí que s’ha millorat lleugerament pel que fa a l’estiu passat. En concret, l’oferta de servei d’aquest mes de juliol és un 2,9% superior al de l’any passat, mentre la d’agost s’ha incrementat un 1,8% sobre la del mateix mes del 2016.

Destaquen respecte de l’any anterior les millores de servei introduïdes en les línies 95 i 29, que han ampliat el recorregut fins a la façana marítima i la reordenació de la línia 73 al mes de juliol passat, motiu pel qual aquestes línies han millorat la seua oferta al voltant d’un 12%, 15% i 16% respectivament.

També es manté el reforç del servei nocturn de les línies N1, N6, N89 i N90.

D’altra banda, la línia 41 deixa d’operar des del 30 de juny fins a l’11 de setembre i la 63 deixa d’operar del 7 de juliol fins al dilluns 11 de setembre, ja que totes dues presten servei a les universitats.

Les línies de platja 20 i 23 estaran operatives fins al diumenge 3 de Setembre. Igual que les modificacions de recorregut de les línies 2 i 29 que les acosta fins al passeig marítim en període estival.

Etiquetas
stats