Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Les sancions a ciclistes es desplomen a València a pesar de les queixes veïnals

Dos ciclistes es creuen en un pont de València.

Carlos Navarro Castelló

València —

La bicicleta ha experimentat una gran eclosió com a mitjà de transport alternatiu, especialment des de la irrupció de Valenbisi al juny del 2010.

Una situació que de vegades genera nombrosos conflictes entre ciclistes i vianants, pel fet que molts dels primers usen les voreres per a circular-hi, a pesar d’estar prohibit, per por d’anar per la calçada: “En totes les reunions que fem hi ha queixes de les diferents associacions per aquest tema”, ha assegurat la presidenta de la Federació de Veïns, María José Broseta.

Respecte d’això, la pressió policial per a controlar-ho ha anat baixant de manera progressiva els últims anys. Així, segons han informat fonts de la Policia Local, les sancions a ciclistes per haver incomplit l’ordenança de circulació han caigut de les 647 del 2013, a 283 un any més tard i a les 158 del’exercicipassat.

Respecte d’això, fonts policials han atribuït el descens al fet que ara es prioritza la prevenció i l’educació, abans que la sanció: “Volem una ciutat amb moltes bicicletes, però que no incomplisquen cap normativa ni provoquen molèsties als vianants; amb aqueix objectiu treballen els agents cada dia”, han explicat les mateixes fonts.

Durant l’ exercicipassat, l’aspecte més sancionat amb molta diferència va ser la circulació per voreres i jardins, amb 105 denúncies (178 el 2014 i 517 el 2013). Hi segueixen les multes per anar per carrers de vianants amb senyal de prohibició amb 19 (39 el 2014 i 48 el 2013) i per anar sense llums davant i darrere a la nit, amb 13 sancions (11 el 2014 i 15 el 2013).

Per la seua banda, el portaveu de València Amb Bici, Antonio Llópez, també ha reconegut que es nota menys pressió policial a pesar que hi ha ciclistes que continuen usant les voreres per a circular-hi.

Davant d’aquesta situació, proposaran a l’Ajuntament que en totes les grans avingudes de la ciutat s’habilite un carril bici unidireccional per sentit separat de la resta del trànsit per bol·lards de plàstic reciclat: “És una solució barata i sostenible que proposarem com a prova pilot en l’avinguda del Mestre Rodrigo”.

El carril bici de la ronda interior, després de les Falles

El carril bici de la ronda interior, després de les FallesUn projecte que de segur reduirà els conflictes entre vianants i ciclistes és el del carril bici de la ronda interior (carrers de Colom, Xàtiva, Guillem de Castro, Blanqueries, Pintor López, plaça de Tetuan i General Palanca) que a més connectarà amb altres itineraris que donen a la perifèria.

Fonts de la Regidoria de Mobilitat Sostenible han informat que després dels canvis duts a terme en el projecte original amb un eixamplament de la plataforma de fins a mig metre, esperen que les obres, en fase de contractació, puguen començar en el segon trimestre d’enguany.

Etiquetas
stats