Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Els noctàmbuls s'apunten al transport públic: 5.400 viatgers usen de mitjana el servei nocturn de metro i tramvia a València

Usuaris del nou servei nocturn entren a un tramvia.

Carlos Navarro Castelló

0

El nou servei nocturn que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va implantar en la xarxa de metro i de tramvia de València el 14 de desembre de 2018 va tancar el passat exercici amb un bon balanç de viatgers que ve a demostrar que si es publicita i es manté en el temps, pot ser sostenible almenys en termes de rendibilitat social.

Malgrat que no es tracta d'una oferta de trens i tramvies durant tota la nit com en moltes grans ciutats espanyoles, el denominat servei 'A la Lluna de Metrovalencia', l'esperit del qual és facilitar la mobilitat a la ciutat i l'àrea metropolitana els caps de setmana per a evitar els desplaçaments nocturns en vehicle privat, va obtindre durant l'any passat 606.333 usuaris en els 112 dies de servei que va oferir, sense comptar la setmana fallera (del 15 al 19 de març).

Mitjançant aquest servei, els caps de setmana i vespra de festius es prolonga el servei de la xarxa de Metrovalencia fins a les 3.00 hores. En total, els combois van circular amb aquest horari 51 divendres, 51 dissabtes i 10 vespres de festius.

Els resultats obtinguts mostren que els dissabtes és major el nombre d'usuaris que els divendres i que les vespres depenen de la festivitat a la qual precedeixen.

La prolongació de l'horari d'obertura permet que circulen trens amb una freqüència de pas entre 10 i 20 minuts pel centre de la ciutat, a partir de l'últim servei habitual abans de mitjanit, en aquells trams en direcció a Aeroport, Torrent, Avinguda, Entroncament i Marítim-Serradora.

En direcció a Alboraia la freqüència de pas oscil·la entre 15 i 30 minuts. Cada 40 minuts, els trens circulen en direcció a les estacions de Seminari i Paterna.

A més, cada 80 minuts hi ha trens en direcció a Picassent, Bétera, Llíria, Rafelbunyol i Riba-roja de Túria.

Els últims passos pel centre de la ciutat de València, en l'estació d'Àngel Guimerà, cap a les diferents destinacions tenen lloc entre les 2.30 i les 3.00 hores.

En les línies tramviàries, els tramvies passen amb intervals de pas de 40 minuts en totes les línies, mentre que en els trams Primat Reig-Doctor Lluch i Marítim-Grau Canyamelar la freqüència és de 20 minutos.

En Línia 4 se circula entre Doctor Lluch i Vicent Andrés Estellés, excepte l'últim tramvia en servei que arribarà fins a Mas del Rosari.

Els últims passos per la parada de Benimaclet cap a les diferents destinacions es produeix entorn de les 2.30 hores.

Rècord històric de viatgers

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha destacat el rècord de 69.442.539 viatgers durant l'any passat en Metrovalencia en les sis línies de metro i tres de tramvia, la qual cosa significa “el major volum de desplaçaments de la seua història, superant els 68.275.493 que es van produir en 2008”.

Arcadi España ha afegit que aquestes dades suposen “un increment del 3,23% respecte a 2018, 2.173.437 usuaris més, i confirmen els augments progressius d'anys anteriors, atés que en l'últim quinquenni (2015-2019) s'han obtingut 8,7

milions de passatgers més“.

En el conjunt de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), els 69.442.539 viatgers de Metrovalencia i els 12.091.192 del Tram d'Alacant sumen 81.533.731 passatgers, la qual cosa suposa un increment del 4,10% de moviments respecte a l'exercici anterior, 3.210.211 passatgers més que en 2018, i també el nombre de desplaçaments més alt de la història dels ferrocarrils autonòmics.

El Tram d'Alacant va sumar l'any passat 12 milions d'usuaris, un milió més que en 2018 i 1,8 milions més que en l'exercici 2015.

Etiquetas
stats