Comunidad Valenciana Opinión y blogs

Sobre este blog

Muse pren el FIB i li torna l’esplendor perduda

EFE

Benicàssim —

La banda britànica Muse ha pres la nit del dissabte l’escenari principal del Festival Internacional de Benicàssim amb un públic extasiat que ha acudit en massa a unir-se en comunió per eixir victoriosos i tornar al FIB l’esplendor perduda en els últims anys, superant els 40.000 assistents.

Amb un repertori en què no hi ha hagut treva, Matt Bellamy, Christopher Wolstenholme i Dominic Howard han eixit a l’escenari principal passades les 23.00 hores amb quatre cançons seguides contundents com a punys: “Psycho, ”Plug in Baby“ i ”Interlude“ juntament amb ”Hysteria“.

Els anglesos han continuat amb “Bliss”, un dels temes amb la lletra més esperançadora de la banda que reclama “tota la pau i l’amor que hi ha en la teua ment”.

La sessió de hits ha revolucionat del tot el públic que omplia fins a l’últim racó de l’escenari Las Palmas, que feia anys que no registrava aquesta afluència.

Cantant i gravant cada tema amb els telèfons mòbils, davant del públic han anat sonant “Isolated System”, “The Handler” o “Supermassive Black Hole”, així com “Drones” del seu homònim últim treball en què la banda reflexiona sobre l’abús de la tecnologia en qüestions de seguretat.

Tanmateix l’actuació –que tenia una durada prevista de dues hores– ha comptat amb un contratemps que ha impedit els bisos, ja que quan s’han llançat confetis de paper cap al públic el vent els ha tornat cap a l’escenari.

Les tires de paper han format un embolic entre els focus i els instruments i han quedat penjades de la torre dreta de la pantalla.

Entre centenars de tires de paper ha sonat “Knights of Cydonia”, clamant que lluitem “pels nostres drets i per sobreviure” perquè “com podem guanyar quan els bojos poden ser reis”.

L’afluència de públic ha estat hui tan excel·lent que a primera hora de la vesprada l’intens trànsit en la carretera N-340 ha provocat que els agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Local de Benicàssim hagen hagut de fer esforços seriosos per no col·lapsar el vial i dirigir milers de persones amb entrada de dia, la immensa majoria espanyols, a les zones d’aparcament disponibles.

Les polseres de color rosa –les que donen accés només al dissabte– han anat omplint el recinte des de primera hora i els francesos La Femme han registrat una bona entrada per a la seua festa psicotropical.

El recinte s’ha inundat d’espanyols mentre els britànics anaven arribant amb els autobusos des de les zones d’acampada amb la pell ja castigada pels dies de sol.

Centenars de persones han arribat a Benicàssim des de desenes d’autobusos que han eixit de les ciutats més importants d’Espanya gràcies als paquets especials de transport i entrada per a la jornada del dissabte.

A més de Muse, la nit ha tingut espai per a la nostàlgia del postpunk dels huitanta d’Eco & The Bunnymen o The Kills, als quals els ha tocat la pitjor part en coincidir en horari amb Muse, encara que han oferit un dels millors moments de la nit, minimitzant l’apagada momentània que han patit.

El festival ha tingut de nou amb la presència del secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, així com també de la vicesecretària d’Estudis i Programes del PP, Andrea Levy.

Després del remolí Muse, la nit guarda molts plats forts, com la presència dels imparables Bloc Party a l’escenari Visa i dels germans Guy i Howard Lawrence, Disclosure, a l’escenari principal.

El diumenge el FIB tanca la vint-i-dosena edició amb un dels noms més esperats, Massive Attack, que prometen oferir un espectacle audiovisual únic a l’escenari principal.

La banda britànica Muse ha pres la nit del dissabte l’escenari principal del Festival Internacional de Benicàssim amb un públic extasiat que ha acudit en massa a unir-se en comunió per eixir victoriosos i tornar al FIB l’esplendor perduda en els últims anys, superant els 40.000 assistents.

Amb un repertori en què no hi ha hagut treva, Matt Bellamy, Christopher Wolstenholme i Dominic Howard han eixit a l’escenari principal passades les 23.00 hores amb quatre cançons seguides contundents com a punys: “Psycho, ”Plug in Baby“ i ”Interlude“ juntament amb ”Hysteria“.