La portada de mañana
Acceder
Los informes no aclaran la participación de Marruecos en la entrada a Ceuta
La edad del descalabro: qué hacer para que los niños no dejen de leer a los nueve
Opinión - '¿Y si las reformas educativas han funcionado?', por Alberto Garzón

Broseta Abogados limita la rendibilitat al 3,2% després de guanyar 1,2 milions el 2025 i repartir 3 milions entre els seus socis

El despatx valencià Broseta Abogados, que lidera l’advocat Manuel Broseta, fill del catedràtic de Dret Mercantil i secretari d’Estat amb UCD assassinat per ETA el 1992, ha presentat els comptes del seu bufet corresponents a l’exercici 2025, amb un resultat d’1,2 milions d’euros de beneficis després d’impostos, 82.000 euros més que el 2024. La rendibilitat del negoci, que es basa en serveis jurídics, s’ha limitat al 3,2% després de facturar 33,7 milions, 600.000 euros més que l’exercici anterior i amb un repartiment de 41.000 euros en dividends, segons els comptes depositats en el Registre Mercantil.

A més, els administradors de la societat dominant han percebut retribucions en l’exercici 2025 de 2,9 milions d’euros per serveis, als quals s’afigen 99.000 euros en interessos meritats pel finançament rebut i altres conceptes, més els esmentats 41.000 euros en dividends.

Al tancament de l’exercici, el grup té contractats arrendaments per import d’1,4 milions d’euros en oficines i 2.707 euros en places de garatge. L’auditoria destaca que “amb data d’1 de febrer de 2024 es firma un nou contracte d’arrendament de la nova oficina de Madrid, situada al Paseo de la Habana”. El contracte és per 10 anys, des de l’1 de febrer de 2024 fins a l’1 de febrer de 2034, prorrogable per cinc anys més. A més, “amb data 31 de gener de 2025, es firma un nou contracte d’arrendament de la nova oficina de Barcelona, situada a l’avinguda Diagonal”. El contracte és de compliment obligatori fins al seu venciment el 31 de maig de 2030.

Quant als socis que ostenten directament o indirectament una participació igual o superior al 10%, són els següents: Explotaciones de Sierra Marida, amb un 18% del capital; Manuel Andrés Broseta Dupré, amb un 13,9%; Antonio José Navarro González, amb un 35,2%; i Luis Fernando Trigo Sierra, amb un 25,9%.

El nombre d’empleats del grup al tancament de l’exercici, distribuït per categories professionals, ha sigut de 136 advocats i advocades —al 50% entre homes i dones— i 111 empleats més, 30 homes i 81 dones.

Manuel Broseta ha estat històricament molt ben relacionat amb els governs autonòmics del PP, amb els anteriors al del Botànic presidit per Ximo Puig —amb qui manté una bona relació—, però també amb el més recent de Carlos Mazón, amb qui va compartir dinars i festes a Eivissa abans de la seua dimissió a conseqüència de la dana. Així, Pablo Broseta, germà de Manuel, és secretari autonòmic de Representació davant la UE, nomenat per Mazón, càrrec que va abandonar a finals de 2025.

La família Broseta també ha apostat recentment pel negoci de la restauració en el nou Mercat de Mossén Sorell, que combina la venda d’alimentació amb l’espai gastronòmic. L’Ajuntament de València va autoritzar el passat mes de juny el traspàs d’altres dos llocs en el cèntric mercat a una firma vinculada als germans Broseta Castelos, fills de l’advocat Manuel Broseta.