Ferit greu un treballador en caure des d'un cinquè pis a Mallorca
LLEGIR EN CASTELLÀ
Un home d'uns 44 anys ha resultat ferit de gravetat en caure des del cinquè pis d'un edifici de Palma mentre exacutava tasques de manteniment a la façana.
Els fets han ocorregut al voltant de les 12.30 hores al número 8 del carrer Metge Josep Darder, segons han confirmat fonts policials i municipals.
D'acord amb les primeres indagacions, l'home, empleat d'una empresa especialitzada en treballs verticals, estava acomplint tasques de manteniment de la façana.
L'accident laboral ha tingut lloc quan ha intentat canviar la corda a la qual estava subjecte el seu arnès. La fixació d'aquest cable ha fallat i l'home ha caigut al buit des d'un cinquè pis.
Primer ha impactat contra un vehicle pesat que empraven els operaris i després ha acabat estès a la via pública.
La col·lisió li ha causat múltiples fractures i no es descarta que pogués tenir lesions a la columna, segons les citades fonts. Els sanitaris del 061 l'han traslladat a l'Hospital Universitari Son Espases, on ha ingressat en estat greu.
La Policia Nacional ha assumit la investigació del succés, que apunta a un accident laboral. La Policia Local de Palma ha regulat el trànsit a la zona per permetre el treball dels serveis d'emergències.
L'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (Ibassal) també ha obert una investigació per tractar d'esclarir les causes de la caiguda i està pendent de l'evolució mèdica de la víctima.
“Seguim de prop l'evolució de l'accidentat i ja hem començat la investigació pertinent per aclarir les causes d'aquest accident. Tot el nostre suport al treballador i a la seva família”, ha escrit al seu compte de la xarxa social X la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social, Catalina Cabrer.