Pacma reclama la construcció a Eivissa d'un crematori públic per a animals
LLEGIR EN CASTELLÀ
La formació animalista Pacma ha reclamat aquest dimarts la construcció d'un crematori públic a Eivissa. En un comunicat, ha lamentat que actualment els cossos dels animals romanguin congelats fins a ser traslladats fora de l'illa per a la seva incineració.
El coordinador insular de Pacma, Olivier Hassler, ha assenyalat que els animals “no són residus” i per a moltes famílies són un membre més de la llar. “Considerem que el tractament que reben després de la seva defunció també ha de respondre a criteris de dignitat, per la qual cosa no ens sembla ètic que es cobri als propietaris per una incineració i cendres individuals si han de rebre restes de diverses desenes d'animals sense tenir ni tan sols coneixement d'això”, ha explicat.
Pacma ha recordat que fa anys que reclamen la creació d'un crematori públic per a animals que garanteixi la traçabilitat dels serveis i ofereixi cremacions individuals amb totes les garanties, evitant el trasllat dels cossos fora de l'illa.
Segons Hassler, les administracions “tenen la responsabilitat d'oferir un servei d'acord amb una societat que reconeix els animals com a éssers que senten i part de moltes famílies”. Per això, han instat el Consell i els ajuntaments a impulsar de forma urgent aquest projecte, responent a una demanda històrica que atén no només una necessitat, “sinó un compromís ètic amb els animals i les famílies que conviuen amb ells”.