Catalunya Opinión y blogs

Sobre este blog

Crida ciutadana contra el desinterès en les eleccions europees

Agnès Felis

Directora de l'Agència de Comunicació Social —

#OccupyEP2014 ha estat el hashtag escollit pels activistes reunits aquest dijous a Barcelona i Madrid amb l’objectiu d’alertar sobre l’alta abstenció prevista pel 25M i promoure la presa de consciència ciutadana respecte a la importància del Parlament Europeu. Malgrat ser qui decideix el pressupost de la UE i aprova el 90% de la legislació europea, la participació prevista és fins i tot inferior a la de les darreres eleccions: si el 2009 va votar el 46% de la població, aquest diumenge es preveu que ho faci un 40-43%.

Els participants a l’acció #Datactic2 han votat simultàniament a Barcelona i Madrid el hashtag i han llançat la campanya de manera sincronitzada a les 12:15 hores. En menys d’una hora, #OccupyEP2014 era trending topic i milers de tuits inundaven les xarxes instant a “ocupar el Parlament Europeu”. Els candidats a la presidència han estat alguns dels interpel·lats, amb qüestions directes sobre les seves intencions en matèria fiscal.

L’elecció directa del president de la Comissió Europea i l’oportunitat de donar representació als partits minoritaris gràcies la circumscripció única no han aconseguit, de moment, mobilitzar l’electorat. La baixa participació preocupa els impulsors de la iniciativa, que alerten sobre el risc de creixement d’opcions d’ultradreta, xenòfobes i racistes. Les organitzacions i els activistes reunits per #DaTactic reivindiquen una “Europa de les persones” davant l’actual Europa dels mercats. Una Europa social i solidària que lluiti contra els paradisos fiscals i combati les desigualtats i la pobresa amb una fiscalitat justa.

#OccupyEP2014 ha estat el hashtag escollit pels activistes reunits aquest dijous a Barcelona i Madrid amb l’objectiu d’alertar sobre l’alta abstenció prevista pel 25M i promoure la presa de consciència ciutadana respecte a la importància del Parlament Europeu. Malgrat ser qui decideix el pressupost de la UE i aprova el 90% de la legislació europea, la participació prevista és fins i tot inferior a la de les darreres eleccions: si el 2009 va votar el 46% de la població, aquest diumenge es preveu que ho faci un 40-43%.

Els participants a l’acció #Datactic2 han votat simultàniament a Barcelona i Madrid el hashtag i han llançat la campanya de manera sincronitzada a les 12:15 hores. En menys d’una hora, #OccupyEP2014 era trending topic i milers de tuits inundaven les xarxes instant a “ocupar el Parlament Europeu”. Els candidats a la presidència han estat alguns dels interpel·lats, amb qüestions directes sobre les seves intencions en matèria fiscal.