La portada de mañana
Acceder
El Gobierno achaca a la falta de colaboración el retraso en la respuesta en Ceuta
De las noches tropicales a las “infernales”: el calor no da tregua ni para dormir
OPINIÓN | 'Hasta el último ucraniano', por Regina Laguna

La Comunitat Valenciana afronta el pic més advers de l'estiu després de registrar la quinzena d'agost més càlida des del 1950

L'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) a la Comunitat Valenciana ha llançat un avís a través del seu compte oficial en la xarxa social X (abans Twitter) davant d'una situació meteorològica que qualifica de “molt adversa” per a aquest dimecres i dijous. Segons expliquen, el territori valencià viurà dues jornades marcades pel vent de ponent persistent i un notable ascens dels termòmetres, amb valors màxims que arribaran als 42 i 43 °C tant en zones del prelitoral com en el mateix litoral.

El pic de calor es concentrarà principalment en la jornada de dimecres. Encara que les màximes iniciaran un descens progressiu a partir de dijous, l'Aemet adverteix que la persistència del vent de l'oest mantindrà les temperatures nocturnes en cotes d'extremada calidesa durant la matinada de dijous.

Risc extrem d'incendis i perill per a la salut

L'agència meteorològica alerta de l'impacte que aquest episodi tindrà sobre la població, en especial sobre els col·lectius vulnerables, i insisteix en el perill extrem respecte als incendis forestals. La convergència de la calor intempestiva, la força del ponent i la baixa humitat relativa generarà un escenari de “capacitat ràpida de propagació” del foc, agreujat per la sequedat extrema que acumulen actualment el sòl i la vegetació.

Aquest nou pic de calor succeeix a una primera quinzena d'agost insòlita en els registres històrics. Des de la delegació autonòmica de l'Aemet assenyalen que la meitat inicial del mes d'agost ha sigut la més càlida a la Comunitat Valenciana “des d'almenys, 1950, amb una anomalia de +2.8 °C”, impulsada per la continuïtat de temperatures anormalment elevades.

Descens acusat del mercuri per al cap de setmana

A pesar de la duresa de l'episodi previst per a mitjans de setmana, les projeccions a mitjà termini de l'agència meteorològica contemplen un canvi radical de l'escenari. Després del pic de dimecres i dijous, durant el cap de setmana es registrarà un “acusat descens tèrmic” que s'estendrà durant els primers dies de la setmana següent, amb registres mitjans que es situaran fins i tot per davall de la mitjana habitual de finals d'agost.

Davant la gravetat del pronòstic per als pròxims dies, l'Aemet insta la ciutadania a mantindre's informada sobre l'actualització dels avisos oficials i a extremar la precaució amb el compliment estricte de les recomanacions emanades dels serveis d'emergències de la Generalitat Valenciana.