LLEGIR EN CASTELLÀ
La Guàrdia Civil ha detingut a Eivissa a un turista de nacionalitat alemanya acusat de causar greus danys a una escultura de bronze valorada en 305.000 euros. L'acte vandàlic es va produir en Platja d'en Bossa, dins del terme municipal de Sant Josep, on l'home presumptament va trepitjar en repetides ocasions el pit de la figura fins a derrocar-la i fracturar-li un braç.
Segons ha informat aquest dilluns l'Institut Armat, agents del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Sant Josep van iniciar les primeres gestions després de conèixer els fets i van aconseguir obtenir imatges en les quals s'identificava clarament a l'autor cometent l'acte.
Tal com ha detallat El Diari d'Eivissa, l'estàtua pertany al centre comercial de luxe Eivissa Gallery, situat en Platja d'en Bossa, i és obra del reconegut artista italià Mimmo Paladino, un dels màxims exponents de l'art contemporani europeu.
Una intervenció urgent per evitar la seva fugida
Una vegada confirmada la nacionalitat estrangera del sospitós i davant la possibilitat que abandonés el país sense rendir comptes, la Guàrdia Civil va activar un dispositiu de cerca urgent. En paraules recollides pel Diari d'Eivissa del comunicat oficial: “En tractar-se d'un turista estranger, sense una altra relació amb Espanya més enllà del turisme i davant la sospita que pogués abandonar el territori nacional sense rendir comptes pel delicte, la Guàrdia Civil va iniciar gestions per a la seva localització i detenció del mateix al més aviat possible”.
Finalment, el turista va ser localitzat i arrestat just en el moment en què es disposava a abandonar l'hotel en el qual s'allotjava. Ha estat posat a disposició judicial com a presumpte autor d'un delicte de danys. De moment, les autoritats no han facilitat més detalls sobre la seva identitat.