L’exportaveu de Vox demana reduir la seua dedicació al 75% a l’Ajuntament de València

Laura Martínez

12 de marzo de 2026 23:00 h

0

L’exportaveu de Vox a València, Juan Manuel Badenas, demana reduir la seua jornada a l’Ajuntament. El regidor díscol i exportaveu de la ultradreta va sol·licitar a l’Alcaldia canviar el règim de dedicació exclusiva i passar a una dedicació parcial del 75%.

Badenas, que ja tenia compatibilitat per a exercir fora del consistori com a advocat, reclama ara una reducció de la dedicació i alliberar part de la seua jornada. És una situació una mica inusual per a un regidor de l’equip de govern: tots els membres del PP i Vox tenen dedicació exclusiva, tret del responsable de Grans Projectes, José Marí Olano, que també exerceix l’advocacia.

L’Ajuntament ha autoritzat la petició de Badenas, que es va formular amb efectes del dia 9 de març passat, i implica també el cessament en situació de serveis especials en la seua Administració. La resolució també recull que l’edil de Patrimoni perdrà els triennis que percep de l’Administració.

El regidor d’ultradreta, que també és catedràtic de dret civil, perdrà prop de 10.000 euros anuals amb aquesta reducció. Són les quantitats que estan fixades per als regidors de l’equip de govern, segons el seu règim de dedicació. Serà, juntament amb Marí Olano, l’edil de govern que menys cobre en l’Ajuntament de València. La resolució també reflecteix que el descens en l’activitat allibera 16.500 euros, que passaran a altres despeses.

Badenas ja va tindre una reducció salarial l’any passat, quan va ser rellevat de les seues funcions com a tinent d’alcalde i expulsat del grup de Vox, encara que mesos després va ser readmés. Llavors es va reestructurar el grup municipal i va assumir el càrrec de portaveu José Gosálbez.