LLEGIR EN CASTELLÀ
Una dona de 89 anys, de nacionalitat italiana, ha resultat ferida aquest dimarts a la Platja de Palma, després de ser mossegada per un animal marí mentre es trobava en la zona del Balneari 6. El succés va tenir lloc a les 12.20 hores, quan la víctima va sofrir una lesió en el bessó esquerre a causa de la mossegada d'una espècie marina, la identitat de la qual encara no ha estat confirmada per les autoritats locals.
L'incident va ser ràpidament detectat per diversos banyistes, els qui van alertar als socorristes. Aquests van acudir al lloc i van atendre la dona, qui va ser traslladada en ambulància a la Clínica Rotger per a rebre atenció mèdica. La ferida, que no mostra indicis d'haver estat causada per un animal amb dents, podria ser el resultat d'una mossegada més petita.
Per part seva, els socorristes van activar immediatament la bandera vermella en la zona afectada, restringint l'accés a l'aigua. Després de realitzar una avaluació de les condicions de la mar, la bandera es va canviar a groga, permetent novament el bany, però amb precaució. A més, s'ha establert un control més estricte sobre les motos d'aigua i embarcacions en l'àrea per a garantir la seguretat dels banyistes.
Segons la Direcció General de Pesca del Govern, tot apunta al fet que l'animal responsable podria ser un peix ballesta, una espècie comuna en les aigües de Balears. Aquest peix, conegut per la seva agressivitat i la seva tendència a atacar sense provocació, viu prop de la sorra, la qual cosa coincideix amb la localització de l'incident. Malgrat el seu comportament territorial, el peix ballesta no sol representar una amenaça greu per als banyistes si no és molestat.