Milers de persones recorren Palma per reivindicar el dret a l'habitatge
LLEGIR EN CASTELLÀ
Milers de persones han sortit al carrer aquest dissabte a Palma per reivindicar el dret a l'habitatge en una marxa sota el lema 'Feim de l'habitatge un dret', un dia després que el Congrés hagi rebutjat els dos decrets aprovats pel Govern. La presidenta de la cambra baixa, Francina Armengol, ha participat en la marxa.
La protesta, convocada pel Sindicat de Llogateres de Mallorca, el Sindicat d'Habitatge de Palma i la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca, ha arrencat poc abans de les 12.30 hores a la plaça d'Espanya, on es manté l'acampada per l'habitatge. Des d'aquest punt, unes 3.000 persones, segons la Policia Nacional, han recorregut els carrers de la ciutat sota crits de 'Rendista desperta, se t'ha acabat la festa', 'Fora fons voltor i especuladors' o 'No hi ha altra manera, totes les cases per a la classe obrera'.
Des de les tres organitzacions, que han xifrat la participació en 10.000 persones, han valorat la mobilització ciutadana a tot el país durant aquesta setmana i han apostat per continuar reclamant mesures, amb la mirada posada en la convocatòria de vaga general per l'habitatge.
Els convocants i manifestants han arremès contra la classe política en general, d'una banda, contra PP, Vox i Junts per tombar els decrets, però també contra la política d'habitatge del Govern central a crits de “vergonya” davant la Delegació del Govern.
Per al portaveu del Sindicat de Llogateres, Óscar Martínez, “el vertader problema que existeix és la falta de voluntat política” i, en conseqüència, “s'obre claríssimament l'escenari d'una vaga general per l'habitatge”.
En aquesta línia, des del Sindicat d'Habitatge de Palma, el seu portaveu Miquel Durán ha destacat que les mesures presentades són “insuficients” i ha reclamat que l'habitatge deixi de ser un bé de mercat amb el qual especular.
Per la seva banda, la portaveu de la PAH Mallorca, Àngela Pons, ha retret a la dreta el vot en contra als decrets: “Espero que la ciutadania sàpiga que PP, Vox i Junts treballen pels diners i no per als ciutadans”.
Amb pancartes amb els lemes 'Vergonya me faria desnonar a una padrina', 'Ni gent sense cases, ni cases sense gent' o 'Mallorca unida per un habitatge digne', els manifestants han seguit la marxa fins a arribar a la Delegació del Govern.
Els sindicats han llegit un manifest en el qual han reclamat una reducció dels preus dels lloguers, argumentant que “no es poden quedar congelats als núvols”, parar els desnonaments, un parc públic d'habitatges de qualitat i prohibir la venda acumulativa d'habitatges.
Igualment, han valorat la mobilització ciutadana i han apostat per demostrar “la unitat en la lluita per l'habitatge”. En concret, han celebrat, aquesta setmana s'ha aconseguit sortir al carrer “amb força”, per després fer una crida a la vaga general.