eldiario.es

9

Síguenos:

Boletines

Boletines

Menú

Laia Pajuelo Sans

Educadora Social. Màster en Estudis de la Diferència Sexual, UB. Presidenta, i tècnica de salut i formació per a joves a JIS. Directora del festival de cinema MetropoL'His. Cofundadora de l'empresa de Tuppersex sota perspectiva de gènere: La Dolce Venus. 

  • Reacciones a sus artículos en eldiario.es: 0

Escrituras "tierrapéuticas"

Ahora sí, llevo todo en enero buscando el momento de volver a re-emprender el blog, guardando artículos e ideas para enlazar. Y definitivamente me ha hecho falta encender el ordenador y ponerme a picar, tal cual, el primer artículo del año. Es sábado por la mañana. A esa hora normalmente duermo, pero me he despertado antes de que sonara el despertador y eso, amigas mías, como bien saben, no suele pasar... Así que ahora tengo un rato antes para redactar.

He desayunado, he cocinado unas verduritas, y me he sentado en el sofá, con la bata, bien envuelta, y he empezado a curiosear  Instagram y Facebook, y claro... me ha aparecido este vídeo y ha sido la excusa perfecta para poner manos a la obra. Podría decir que es el vídeo más espantoso que he visto en mucho tiempo.

Seguir leyendo »

Escriptures "terrapèutiques"

Ara sí, porto tot el gener buscant el moment de tornar a reprendre el bloc, guardant articles i idees per enllaçar. Definitivament m'ha calgut engegar l'ordinador i posar-me a picar, tal com raja, el primer article de l'any. És dissabte al matí, a aquesta hora normalment dormo, però m'he despertat abans que sonés el despertador i això, amigues meves, com bé sabeu, no acostuma a passar... Així que ara tinc una estona per endavant per redactar.

He esmorzat, he cuinat unes verduretes, i m'he assegut al sofà, amb la bata, ben embolicada, i he començat a xafardejar l'Instagram i el Facebook, i clar... m'ha aparegut aquest vídeo i ha estat l'excusa perfecta per posar fil a l'agulla. Podria dir que és el vídeo més espantós que he vist en molt de temps.

Seguir leyendo »

Cuando nada es seguro, todo es posible!

¿Qué podemos hacer para deshacer las violencias? ¿Qué nos está pasando? ¿Qué puedo hacer yo? No se si encender la tele o apagarla. Me siento mal si miro las noticias y si no las miro ... Soy tan poca cosa en medio de la guerra, pero al mismo tiempo, siento tantas ganas de ir a dar un par de hostias a los señores de la guerra ... Será esta misma rabia violenta que me escuece la que tienen ellos corriendo por las venas que les hace estallar bombas, matar niños ... y toda una serie de barbaries que ya sabéis ... Deseo que no, pero la violencia es violencia, no? Estoy confundida.

Siguen siendo asesinadas mujeres en mi orilla, a manos de sus parejas, aquellas manos que un día las tocaron con afecto y respeto (o eso quiero pensar) hoy empuñan un arma y atacan. Y la orden del producto sí altera los factores. Suicidaos primero, y luego matadlas ... ¿Por qué siento tanta ira dentro de mí cuando me entero de otro acto de violencia machista y quisiera ir ante estos desgraciados y zurrarlos? ¿Por qué se me acaban las palabras y los diálogos? Me siento extraña.

Seguir leyendo »

Quan res és segur, tot és possible!

Què podem fer per desfer les violències? Què ens està passant? Què puc fer jo? No sé si encendre la tele o apagar-la. Em sento malament si miro les notícies i si no les miro… Sóc tan poca cosa enmig la guerra, però alhora, sento tantes ganes d’anar a donar un parell d’hòsties als senyors de la guerra… Serà aquesta mateixa ràbia violenta que em cou a mi la que tenen ells corrent per les venes que els fa explotar bombes, matar infants… i tot un seguit de barbàries que ja sabeu… Desitjo que no, però la violència és violència, no? Estic confosa.

Continuen essent assassinades dones a la meva vora, a mans de les seves parelles, aquelles mans que un dia les van tocar amb afecte i respecte (o això vull pensar) avui empunyen una arma i ataquen. I l’ordre del producte sí altera els factors. Suïcideu-vos primer, i després mateu-les… Per què sento tanta ira dins meu quan m’assabento d’un altre acte de violència masclista i voldria anar davant d’aquests desgraciats i estomacar-los? Per què se m’acaben les paraules i els diàlegs? Em sento estranya.

Seguir leyendo »

El cos importa fins que ja no importa

ES BIEN SABIDO QUE LAS HAMBURGUESAS PUEDEN SER: ENTRADAS EN CARNES, VERDULERAS, PICANTES, RESULTONAS, SOLTERONAS, EMPERIFOLLADAS, PLANCHADAS, REFRITAS, ESPECIALES O CLÁSICAS… PERO TODAS, SIN EXCEPCIÓN, IGUALMENTE TENTADORAS…

¿Te apetece probar la mejor hamburguesa de la ciudad?

Seguir leyendo »

El cuerpo importa hasta que ya no importa

ES BIEN SABIDO QUE LAS HAMBURGUESAS PUEDEN SER: ENTRADAS EN CARNES, VERDULERAS, PICANTES, RESULTONAS, SOLTERONAS, EMPERIFOLLADAS, PLANCHADAS, REFRITAS, ESPECIALES O CLÁSICAS… PERO TODAS, SIN EXCEPCIÓN, IGUALMENTE TENTADORAS…

¿Te apetece probar la mejor hamburguesa de la ciudad?

Seguir leyendo »

La regla y los Gelokitties

Estoy un poco cansada de interpretaciones entorno mi querida menstruación.

Hay reglas que me hacen daño, sí, y sólo quiero espachurrarme en el sofá, retorcerme, despotricar, maldecir y tomar medicinas para que me pase el dolor. Y no quiero que nadie haga conjeturas sobre si tengo quistes en los ovarios, infertilidad potencial, problemas con mi madre, contradicciones con mi sexualidad o que me digan que tengo que parir para que se me agrande el cuello del útero, que me diga que analice conflictos interiores o que es porque he nacido en primavera y las que nacemos en primavera somos más propensas a los dolores menstruales. No quiero recomendaciones para que haga yoga o danza del vientre, de que respire conscientemente, abrace mi dolor y lo atraviese ... o de que relaje el útero con meditaciones guiadas y me reconcilie con mis ovarios con una visualización de luces de colores. Me gustaría que me tapasen con una manta, que me preguntara si se me lleva una infusión calentita y me dejara en paz con mis pinchazos o con lo que sea que sienta. Y que en todo caso, se me preguntasen, en que te puedo ayudar? Y te diré que necesito. Puede ser silencio, puede que me cuentes algo para distraer mi cabeza, puede que me pongas la mano encima de la barriga y me digas que "todo irá bien". En cada momento me puede valer una cosa u otra, ya te lo diré, pero no t'adelantes diagnosticarme.

Seguir leyendo »

La regla i els Gelokitties

Estic una mica cansada d’interpretacions entorn la meva estimada menstruació.

Hi ha regles que em fan mal, sí, i només vull jaure al sofà, retorçar-me, renegar, maleir i prendre medicines perquè em passi el dolor. I no vull que ningú faci conjectures sobre si tinc quists als ovaris, infertilitat potencial, problemes amb la meva mare, contradiccions amb la meva sexualitat o que em diguin que he de parir perquè se m’eixampli el coll de l’úter, que em digui que analitzi conflictes interiors o que és perquè he nascut a la primavera i les que naixem a la primavera som més propenses als dolors menstruals. No vull recomanacions que faci ioga o dansa del ventre, de que respiri conscientment, abraci el meu dolor i el travessi… o de que relaxi l’úter amb meditacions guiades i em reconcilii amb els meus ovaris amb una visualització de llums de colors.

Seguir leyendo »

8 minuts

8 minuts és el que li ha durat a l’artista afgana Kubra Jademi la seva performance als carrers de Kabul sobre l’assetjament sexual que viuen les dones a Afganistan. Explica que tenia 4 anys la primera vegada que un estrany la va assetjar pel carrer tocant-li les natges, i recorda haver pensat “ Tant de bo la meva roba interior fos de ferro”.

La performance ha durat 8 minuts, perquè l’han començat a insultar i a llençar pedres. Duia una armadura de ferro damunt els vestits i passejava... L’artista té 27 anys i està decidida a trencar el silenci sobre un tema molt angoixant per a les dones afganes que no poden parlar dels tocaments que reben diàriament quan surten al carrer. Altres protestes de Jademi han provocat que visqui amenaçada de mort, però ella no atura la seva lluita, encara que les seves obres durin uns minuts…

Seguir leyendo »

8 minutos

8 minutos es lo que le ha durado a la artista afgana Kubra Jademar su performance en las calles de Kabul sobre el acoso sexual que viven las mujeres en Afganistán. Explica que tenía 4 años la primera vez que un extraño la acosó por la calle tocándole las nalgas, y recuerda haber pensado "Ojalá mi ropa interior fuera de hierro".

La performance ha durado 8 minutos, porque la han empezado a insultar y a tirar piedras. Llevaba una armadura de hierro sobre los vestidos y paseaba ... La artista tiene 27 años y está decidida a romper el silencio sobre un tema muy angustioso para las mujeres afganas que no pueden hablar de los tocamientos que reciben diariamente cuando salen a la calle. Otras protestas de Jademi han provocado que viva amenazada de muerte, pero ella no detiene su lucha, aunque sus obras duren unos minutos ...

Seguir leyendo »