La portada de mañana
Acceder
La pareja de Ayuso facturó trabajos durante su fraude fiscal a un socio en Panamá
Los megaincendios queman Europa, ¿estamos preparados?
Opinión - Noticias que no interesan. Por Esther Palomera

Més de la meitat dels col·legis públics trien el nivell avançat de valencià i anglès

Més de la meitat de col·legis públics de la Comunitat Valenciana han triat el nivell avançat d'anglès i valencià que proposa el programa de plurilingüisme del Consell. En concret, 675 col·legis (el 54%) han escollit el nivell avançat I o II de plurilingüisme, el 30% el nivell intermedi (375) i el 16% el bàsic (203), segons les dades de la Conselleria d'Educació.

Els centres educatius han proposat quin nivell volen prendre com a punt de partida, en una decisió avalada per dos terços del consell escolar. Del total d'escoles sostingudes amb fons públics, es compta amb les dades del 90% de centres, ha informat la mateixa conselleria.

El model de plurilingüisme s'estructura en tres nivells: bàsic (I i II), intermedi (I i II) i avançat (I i II). Les diferències les marca la distribució d'hores en les tres llengües i altres elements de reforç de competència oral. És a dir, quantes hores es donen en anglès, en valencià i en castellà.

En la província d'Alacant, on les crítiques al model de Vicent Marzà han sigut més severes, 164 centres han triat el nivell avançat, un 40% del total; l'intermedi l'han escollit 132 centres educatius, el 32%, i el nivell bàsic correspon a 119 centres, un 28% del total.

En les comarques de Castelló, 137 centres han triat el nivell avançat, un 83% del total, 17 escoles han optat pel nivell intermedi, un 10% del total i 11 centres s'han decantat pel nivell bàsic, un 7% del total.

En les comarques de València, 374 centres educatius han triat el nivell avançat, és a dir, un 55%, 226 escoles han optat per l'intermedi, un 34%, i 73 escoles han optat pel nivell bàsic, un 11% del total.

El conseller Vicent Marzà ha comentat: “Estem contents perquè gràcies a l'esforç de totes i tots caminem cap a un ensenyament més plurilingüe que mai, que genera oportunitats per a tots”.

“Pas a pas deixem arrere un sistema de peatges i privilegis per a emprendre el dels drets i les oportunitats. Els centres han optat entre mantenir els mateixos programes d'ara o avançar i, lliurement, han decidit majoritàriament fer passos cap a endavant”, ha afegit.

El calendari d'aplicació comença el curs 2017-2018 i culminarà amb la seua implantació en Batxillerat, en 2023.

A més de l'educació obligatòria, aquest decret té en compte també els ensenyaments de Formació Professional i la Formació d'Adults, que fins ara no s'incorporaven a la normativa del plurilingüisme.