eldiario.es

Menú

La Generalitat tem que el col·lapse de Vueling sigui fruit d'un problema estructural

El govern català pacta amb l'empresa aèria una comissió de seguiment setmanal de les mesures per restablir el funcionament normal de la companyia

- PUBLICIDAD -
Els consellers Josep Rull i Jordi Baiget (d'esquenes) es reuneixen amb representants de Vueling

Els consellers Jospe Rull i Jordi Baiget (d'esquenes) es reuneixen amb representants de Vueling Tomeu Ferrer

La Generalitat considera que el col·lapse en el tràfic experimentat per Vueling durant la setmana passada pot ser estructural. La companyia aèria va cancel·lar des del 25 de juliol 56 vols, el que ha afectat directament a uns 8.000 viatgers, tot i que es desconeixen els efectes col·laterals que encara s'estan avaluant, segons es desprèn de la reunió mantinguda a instàncies de la Generalitat entre Fernando Estrada , director d'estratègia; David Garcia, director comercial i la responsable de relacions exteriors de Vueling, Sílvia Estivill i els consellers de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull i el responsable d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget.

"Ens fa la sensació que el problema de Vueling no és conjuntural, fruit d'una vaga de controladors o una altra causa puntual, sinó més aviat estructural". Amb aquestes paraules Josep Rull definia l'ànim de la Generalitat després de reunir durant una hora llarga amb directius de l'empresa aèria. Rull va avançar fins i tot una hipòtesi, el problema Vueling podria ser de planificació.

Conseqüents amb els temors expressats, els dos consellers del govern català han pactat amb Vueling la creació d'una comissió de seguiment setmanal que permeti veure les causes reals de les disfuncions que han convertit des del 25 de juny l'Aeroport del Prat en un caos. Un altre element que la Generalitat ha exigit a Vueling és conèixer la planificació realitzada l'any passat i la que es va establir per a l'any 2016. En el fons els consellers consideren que l'empresa aèria ha pecat de plantejar un creixement d'operacions sense al mateix temps haver realitzat les inversions corresponents a personal i mitjans.

Per la seva banda, l'empresa, que no ha comparegut a la roda de premsa posterior a la reunió, ha esgrimit les  mesures ja adoptades com a part de la reacció davant del desgavell esdevingut durant la setmana anterior, que va tenir el seu corol·lari l'1 de juliol amb l'operació sortida: contractació de 32 pilots, més 130 persones per atendre els clients en terra, incorporació de 17 tripulacions i entrada en explotació de 6 nous avions, a més de decidir que el temps de les escales passi de 35 a 45 minuts.

Exigència de garanties

Baiget va ser contundent a explicar: "hem estat clars, volem tenir la certesa que l'empresa complirà amb les garanties degudes que es corresponen a la compra de bitllets per part dels viatgers". El conseller ha instat també l'empresa a què si no pot assumir les seves responsabilitats envers els usuaris, o bé cancel·li els vols que no pugui servir o bé que derivi als viatgers amb temps a altres companyies.

Rull ha recordat que Vueling va tenir l'any passat uns beneficis superior als 90 milions i ha afirmat que si els problemes són estructurals, es poden resoldre amb inversió.

En l'ànim de la Generalitat està que durant la pròxima operació sortida, que coincidirà amb el 15 de juliol i més tard l'1 d'agost, es pugui repetir la situació donada, tot i que també els consellers s'han mostrat atents al que pugui passar aquest dimarts a conseqüència de la vaga de controladors aeris de França.

Rull, va ser el conseller que va fer una lectura més política del conflicte aflorat per la crisi de Vueling: "es tracta del resultat d'una gestió aeroportuària centralista que considera a Barcelona com una instal·lació destinada a rebre vols de baix cost i dedicada a alimentar vols de llarga distància que surten de Madrid".

En relació a Vueling, Rull ha llançat també una pulla al cridar l'atenció en relació a la manca de suport estructural a aquesta companyia per part de la "societat mare", és a dir Iberia i el grup IAG fruit de la fusió de la companyia espanyola amb British Airways.

Els dos consellers han reconegut que les competències de la Generalitat en aquest cas es limiten a la salvaguarda dels interessos dels viatgers si aquests consideren que s'han vulnerat els seus drets. Per tant, les sancions que es produeixin seran les que sorgeixin de la reclamacions dels usuaris. "Tot i que les competències són les que són, hem deixat clar que tot el que passa a Catalunya i afecta els seus ciutadans i viatgers ens concerneix", ha dit Rull. D'entrada el govern de Catalunya ha desplaçat a l'Aeroport del Prat dos equips de l'àrea de consum dedicats a informar els viatgers i a tramitar la queixes que puguin presentar.

- PUBLICIDAD -

Comentar

Enviar comentario

Enviar Comentario

Comentarios

Ordenar por: Relevancia | Fecha